סדרת המתח הישראלית "דיבוקים" נרכשה לשידור ב-HBO Max

"דיבוקים". נדיה טרסקוביץ', אימרי ביטון.

"דיבוקים". נדיה טרסקוביץ' ואימרי ביטון. צילום: ורד אדיר.

פסטיבל מיפ-קום 2020: סדרת המתח הישראלית-צרפתית "דיבוקים" של שחר מגן נרכשה לשידור עולמי בשירות הסטרימינג HBO Max של רשת HBO. מגן כתב את התסריט ביחד עם ואלרי זנאתי וביים תומא ונסן ("שומר ראש" בנטפליקס).

נקודת המוצא של הסדרה בת 6 הפרקים שדוברת עברית, צרפתית ואנגלית, היא בחתונה בין יליד הארץ (אימרי ביטון) לבין עולה חדשה מצרפת (נדיה טרסקוביץ'), במהלכה נכבים האורות והחתן נמצא דקור ומדמם כשהסכין בידי כלתו הטריה. קארים מהקונסוליה הצרפתית (ראדה קאטב) נקרא לסייע לנאשמת ולמשפחתה ונקשר באופן אובססיבי למקרה. הכלה טוענת בפני חוקרי המשטרה הישראלים (נועה קולר וצחי גראד) שהיא לא עשתה דבר אך אינה זוכרת את הרגע עצמו. ולמרות שנראה בתחילה שיש אשמה אחת ברורה שמחזיקה את כלי הרצח מול עשרות אנשים, מספר החשודים רק הולך ונערם, ומעל הכל מרחף סיפור משפחתי ישן אודות דיבוקים וכלות.

הסדרה תעלה לשידור בארץ ב-yes אך טרם נמסר התאריך הסופי, בנובמבר הקרוב היא תעלה ב'קאנאל פלוס' בצרפת, ובדצמבר תעלה ב-HBO Max. את הסדרה הפיקו אילון רצ'קובסקיאסנת נשרי וקרן משגב דרך 'קווידיטי' (Quiddity), ביחד עם 'הו אי קור' (Haut et Court TV) ו'סטודיו קאנאל' הצרפתיות, עם תמיכה של קרן האיחוד האירופי, BeTV ו-CNC. למגן זהו שיתוף פעולה שני ביחד עם 'הו אי קור' בימים אלה, לצידה של הסדרה "צירים" שנמצאת בפיתוח, על מבצע קדש (מלחמת סיני). עבור HBO Max זוהי רכישה ישראלית שניה בזמן קצר, אחרי "שעת נעילה" שפרסמה את דבר רכישתה אתמול (לכבוד עלייתה לשידור אוטוטו).

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?