סדרת המלחמה הישראלית "שעת נעילה" נמכרה לשידור ב-HBO Max

"שעת נעילה". עופר חיון, אימרי ביטון.

"שעת נעילה". עופר חיון, אימרי ביטון. צילום: ורד אדיר.

הסדרה הישראלית "שעת נעילה" העוסקת במלחמת יום כיפור, נרכשה לשידור עולמי בשירות הסטרימינג HBO Max של רשת HBO. למעשה, HBO הצטרפה לסדרה במודל קו-פרודוקציה, משמע הסדרה תתויג בתור הפקת מקור של HBO Max למשל. את העסקה תיווכה חברת המכירות הלונדונית 'ווסט-אנד פילמס' (WestEnd Films) של שרון הראל ומאיה אמסלם. 'ווסט-אנד' לקחה חלק בהפקה עצמה וזוהי המכירה הראשונה שלה בתחום הטלויזיה, שנעשתה תחת חברת-הבת שלה 'ווי-סיריז' (WeSeries).

"שעת נעילה" היא הפקת אנסמבל בת 10 פרקים שביים ירון זילברמן על פי תסריט שהובילו את כתיבתו רון לשם, עמית כהן ודניאל אמסל. היא מספרת ארבעה סיפורים עיקריים מחזית הקרב במלחמת יום הכיפורים ומהעורף: נפילת מוצב החרמון של יחידת המודיעין 8200 בידיו של גדוד קומנדו סורי בשעות הראשונות למלחמה; עיתונאי בוהמי (ליאור אשכנזי) שמחפש את בנו האובד (לי בירן) במלחמה, כולל סיפורו של הבן; וסיפורם של פעילי 'הפנתרים השחורים' וביחוד שלושה מהם שמשתתפים בקרבות. הסיפורים נבנים לקראת השיא כשהגיבורים נקלעים לקרב הגורלי בעמק הבכא. קרבות הבלימה, שבהם לחמו 1,600 טנקים סוריים נגד 200 טנקים ישראלים, שוחזרו בפעם הראשונה בטלויזיה. הסדרה נחשבת להפקה היקרה ביותר שהוציא לפועל גוף שידור ישראלי, והתחילה את דרכה ב-2010 כרעיון של מנהל הדרמה בערוץ 10 דאז, גל זייד. אל ההפקה היקרה הצטרפו 'יונייטד קינג' ורשת 'קאנאל פלוס' הצרפתית (Canal+), אבל כשהערוץ נקלע לקשיי תקציב, עברה ההפקה אל 'כאן 11' וצירפה את 'אנדמול שיין ישראל' ואת 'ווסט-אנד'.

זוהי רכישה שניה של HBO שמעורב בה רון לשם, אחרי "אופוריה" של הוט, שאיתה ועם 'ווסט-אנד' הוא וכהן גם נמצאים בימים אלה בתהליכי הפקה של הסדרה "בוגד". עבור 'כאן' זוהי עסקת מכירה שניה לחו"ל, אחרי ש"טהרן" נמכרה ל'אפל'. העסקה של "שעת נעילה" נאמדת במיליוני דולרים, על פי הערכות. "HBO היא סמן האיכות החשוב ביותר בעולם הדרמות," מסרה מאיה אמסלם מ'ווסט-אנד', "והיה לנו ברור שזה המקום שאליו אנחנו שואפים. אנחנו שמחים על הבעת האמון המיידית שקיבלנו מהחברה."

"שעת נעילה". מאור שוויצר, ליאור אשכנזי, ג'וי ריגר.

"שעת נעילה". מאור שוויצר, ליאור אשכנזי, ג'וי ריגר. צילום: ורד אדיר.

"שעת נעילה" תעלה ב'כאן 11' החל ב-19 באוקטובר, בימי שני. כעבור שלושה שבועות צפויה לעלות הסדרה בשירות HBO Max (שאינו זמין בארץ). לצופים בישראל המשמעות תהיה כנראה דומה לשל "טהרן", והיא שלהבדיל מסדרות אחרות של 'כאן', "שעת נעילה" לא תהיה זמינה ביוטיוב ובאף גוף שידור ישראלי אחר (כגון סלקום או ה-VOD של הוט ו-yes), אלא רק באמצעי הצפיה של 'כאן', דוגמת הישומון-אפליקציה שלהם.

[…] רכישה ישראלית שניה בזמן קצר, אחרי "שעת נעילה" שפרסמה את דבר רכישתה אתמול (לכבוד עלייתה לשידור […]

[…] (הסכת) שיספר את מאחורי הקלעים של הפרקים ששודרו. רשת HBO, שגם רכשה את זכויות השידור של הסדרה בסטרימינג בעולם, היא יצרנית פודקאסטים מומחית לסדרות שלה […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?