ג'וני דפ אינו רשאי לערער על ההפסד במשפטו כ"בעל מכה"

"רצח באוריינט אקספרס". ג'וני דפ.

"רצח באוריינט אקספרס". ג'וני דפ.

השחקן ג'וני דפ לא קיבל את רשות בית המשפט לערער על ההפסד בתביעת הדיבה על כינויו "בעל מכה" בצהובון 'הסאן'. התביעה התנהלה בבריטניה ועל פי מערכת החוק הבריטי, על מנת להגיש ערעור על תוצאות משפט לבית הדין לערעורים, יש לבקש את רשות בית המשפט או רשות מערכאה נמוכה של בית הדין לערעורים. על פי ההחלטה שניתנה לפני כשבוע (ופורסמה הלילה) בידי השופט אנדרו ניקול שניהל את המשפט בין דפ לבין 'הסאן', השחקן לא זכה לרשות הזו, בטיעון כי נעדר "אופק סביר להצלחה."

במהלך שימוע המשפט שארך 3 שבועות בחודש יולי האחרון בלונדון, האשימה השחקנית ואישתו לשעבר של דפ, אמבר הרד, כי הוא הכה אותה 14 פעמים בהתקפי זעם, כשהיה שיכור ומסומם. דפ מצידו הכחיש את הטענות וטען כי הרד היא זו שסובלת מהתקפי זעם והיא שהתעללה בו. הפרסום ב'סאן' מ-2018 שהוביל למשפט, נגע לליהוקו של לסרט "חיות הפלא: הפשעים של גרינדלוולד" ועוטר בכותרת: "השתגעה [וגם 'מתעסקת בקקי'; באנגלית: Gone Potty, משחק מילים על 'הארי פוטר', א.ש.]: איך יכולה ג'יי-קיי רולינג להיות 'באמת ובתמים מאושרת' מליהוק הבעל המכה ג'וני דפ לסרט החדש של 'חיות הפלא'?"

מתוך פסיקת השופט על אי מתן ההרשאה לערער: "הממצאים שנחשבים עובדתיים בעיני בית המשפט (וביחוד כאלה שנשמעו מראיות מילוליות) הינן לעיתים רחוקות פתוחות לערעור. בכל מקרה שכזה, אינני חושב שהבסיס המוצע לערעור מאפשר אופק סביר להצלחה (וכך גם במקרה הזה שעל פי הבסיס לערעור טוען כי אני טעיתי בעקרון או בחוק) ואין איזו סיבה משכנעת אחרת למתן הרשאה לערער."

השופט ניקול גם פסק כי דפ יצטרך לשלם הוצאות משפט ל'סאן' בגובה 628 אלף ליש"ט (2.8 מיליון ש"ח או 839 אלף דולרים), אך לא בכך קצו הסעדים לתוצאות המשפט והיד עוד נטויה. לדפ עומדת האפשרות (שנחשבת קלושה) לבקש הרשאה לערעור מערכאה נמוכה של בית הדין לערעורים. לאחר פרסום תוצאות המשפט, אולפני האחים וורנר ביקשו מג'וני דפ להתפטר מהסרט השלישי בסדרת "חיות הפלא", ועל פי השמועות מאדס מיקלסן מועמד להחליף אותו.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?