הוקפאו צילומי "תמונת הניצחון" של אבי נשר בעקבות סגר הקורונה השני

"סיפור אחר". ג'וי ריגר, אבי נשר, מיה דגן.

ג'וי ריגר, אבי נשר עם כוכבת "תמונת ניצחון", ג'וי ריגר (מימין) ועם השחקנית מיה דגן, בפרימיירה של "סיפור אחר". צילום: רפי דלויה.

ימים בודדים לפני שהיו אמורים לצאת לדרך, הוקפאו צילומי דרמת-המלחמה הישראלית "תמונת הנצחון" של אבי נשר בעקבות החלטת קבינט הקורונה על סגר שני והגבלות חדשות. "המצב הנוכחי," נכתב בהודעה שנשלחה לכלל השחקנים וצוות ההפקה שהגיע לידיהם של כלכליסט, "המטלטל והמאיים מביא עימו סיכונים ממשיים המאלצים אותנו לקחת אחריות ולהגיע להחלטות קשות כדי להגן על היצירה שלנו. לאחר התלבטויות אל תוך הלילה והתיעצויות עם כל הגורמים, כולל הבוקר, אין לנו ברירה אלא להודיע על עצירה מיידית זמנית של ההפקה ודחיית תחילת הצילומים לכשיתאפשר לאחר המתווה."

עלילת "תמונת ניצחון" נפתחת בצהרי ה-7 ביוני 1948, תוך כדי מלחמת העצמאות, כאשר הגיחו מתוך ההריסות המעשנות של קיבוץ ניצנים סגן אברהם שוורצשטיין (ידין גלמן) והאלחוטנית מירה בן ארי (ג'וי ריגר). מולם עמדו שלושה קצינים מצרים מגובים במערך הטנקים והתותחים המצרי, כמו גם העיתונאי הצעיר והמשפיע-לימים חסנין הייכל עם הצלם שלו, שהגיעו מקהיר כדי לתעד את הכניעה הישראלית – את "תמונת הניצחון". אך בידה של מירה הנועזת והמהפכנית להטות את הכף ולשבש את התקוה המצרית.

העובדה שסט הצילומים הגדול והמורכב של הסרט כבר הוקם עשויה להביא לכך שבתום הסגר השני אכן יצאו לדרך הצילומים כמו שמובטח בהודעה לצוות, ועוד עשוים לעמוד ביעד שהסרט יעלה לאקרנים במהלך 2021. לצידם של ריגר וגלמן יככבו בסרט גם אמיר חוריאליאנה תדהרמשי קליינשטייןתום אבני ועלא דאקה.

[…] מאחורי הקלעים, בעודו מצטלם בימים אלה בבאר שבע, אחרי כל הדחיות שגרמה הקורונה. בצילום שמופיע מעל רואים את נשר מדריך את […]

[…] סגר לסגר, למרות העלויות הגבוהות (ולמרות שסט הצילומים קופל והוחזר). העלילה מתרחשת בקיבוץ ניצנים, ראשית 1948. היא […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?