החלו עבודות הקמת סט הצילומים לסרטו של אבי נשר "תמונת ניצחון"

"סיפור אחר". ג'וי ריגר, אבי נשר, מיה דגן.

ג'וי ריגר, אבי נשר עם כוכבת "תמונת ניצחון", ג'וי ריגר (מימין) ועם השחקנית מיה דגן, בפרימיירה של "סיפור אחר". צילום: רפי דלויה.

אחרי "שטיסל" ובצל הקורונה, החלו עבודות הקמת סט הצילומים לסרטו של אבי נשר "תמונת ניצחון", עם כוונה להתחיל את הצילומים עם השחקנים ב-6 בספטמבר, כך נודע מריאיון בכלכליסט עם הקולנוען הישראלי על הסט. מדובר בסט גדול המשחזר את תקופת קום המדינה, שמוקם בבאר שבע. "אני חושב שמאז 'תעלת בלאומילך' לא בנו סט כזה גדול בקולנוע הישראלי," אמר נשר, "אבל אם לא נקבל עזרה – לא נוכל לשלם את החריגות האיומות שהקורונה מכתיבה לנו." החריגות שמתיחס אליהן נשר סובבות סביב הקפסולות לאנשי הצוות, שמתחילות בכמות חדרי הלינה, עוברות דרך כמות המאפרים/ות שצריך לשכור על מנת לעמוד בדרישות הקפסולות, ומסתיימות בכמות ימי הצילום כי כל דבר לוקח יותר זמן. העזרה שהוא מבקש היא מהמדינה, שהקצתה 200 מיליון ש"ח לתמיכה בתרבות על רקע הקורונה, אך החריגו את תעשית הקולנוע. בינתים בסרט תומכת קרן רבינוביץ' בלבד.

מפיק הסרט אהוד בלייברג אמר לכלכליסט כי מדובר בהפקה "ישראלית טהורה. זו לא קופרודוקציה. מדובר על תקציב של 12 מיליון שקל ועוד מיליון שקל תוספת קורונה, אבל מה שמעניין זה על מה אנחנו מוציאים את הכסף," והכוונה היא ש-93% מהתקציב לדבריו הולכים לכוח אדם. "אם אני לא אעשה את הסרט לא יקרה לי כלום, אבל איפה האחריות שלי כלפי 1,000 איש עובדים?" נשר מוסיף על דברי בלייברג: "אני לא חושב שמוכרחים לעשות אמנות בזמן קורונה, אבל אני כן מוכרח לתת עכשיו לאנשים עבודה. אי אפשר לדאוג רק לבריאות הגוף כי אין לזה שום טעם אם אתה מת מרעב. אני אישית יכול לדחות את הסרט בשנה, אני לא אתמוטט, אבל האלף איש שעובדים אצלי כן יתמוטטו. מה האנשים האלה יאכלו? אני רואה את זה בתור המילואים שלי. משרד האוצר אומר לנו: 'אל תעשו סרטים השנה'. עזבו את הצד התרבותי, מבחינה קפיטליסטית כלכלית זה הדבר הנכון לעשות, זה יחסוך למדינה מיליוני שקלים של אבטלה. אני גם חושב שתשלומי אבטלה זו גישה מוטעית לחיים כי אנשים צריכים לעבוד לפרנסתם."

עלילת "תמונת ניצחון" נפתחת בצהרי ה-7 ביוני 1948, תוך כדי מלחמת העצמאות, כאשר הגיחו מתוך ההריסות המעשנות של קיבוץ ניצנים סגן אברהם שוורצשטיין (ידין גלמן) והאלחוטנית מירה בן ארי (ג'וי ריגר). מולם עמדו שלושה קצינים מצרים מגובים במערך הטנקים והתותחים המצרי, כמו גם העיתונאי הצעיר והמשפיע-לימים חסנין הייכל עם הצלם שלו, שהגיעו מקהיר כדי לתעד את הכניעה הישראלית – את "תמונת הניצחון". אך בידה של מירה הנועזת והמהפכנית להטות את הכף ולשבש את התקוה המצרית.

אם הכל יתנהל כשורה, "תמונת ניצחון" צפוי לצאת לאקרנים בשנה הבאה. עוד יככבו בסרט אמיר חורי, אליאנה תדהרמשי קליינשטייןתום אבני ועלא דאקה.

[…] מאחורי הקלעים, בעודו מצטלם בימים אלה בבאר שבע, אחרי כל הדחיות שגרמה הקורונה. בצילום שמופיע מעל רואים את נשר […]

[…] ימים בודדים לפני שהיו אמורים לצאת לדרך, הוקפאו צילומי דרמת-המלחמה הישראלית "תמונת הנצחון" של אבי נשר בעקבות החלטת קבינט הקורונה על סגר שני והגבלות חדשות. "המצב הנוכחי," נכתב בהודעה שנשלחה לכלל השחקנים וצוות ההפקה שהגיע לידיהם של כלכליסט, "המטלטל והמאיים מביא עימו סיכונים ממשיים המאלצים אותנו לקחת אחריות ולהגיע להחלטות קשות כדי להגן על היצירה שלנו. לאחר התלבטויות אל תוך הלילה והתיעצויות עם כל הגורמים, כולל הבוקר, אין לנו ברירה אלא להודיע על עצירה מיידית זמנית של ההפקה ודחיית תחילת הצילומים לכשיתאפשר לאחר המתווה." […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?