"תמונת הניצחון" – טריילר: אבי נשר וג'וי ריגר בתקופת מלחמת העצמאות

"תמונת הנצחון".

"תמונת הנצחון". צילום: עמית יסעור.

חמוש ב-15 מועמדויות לפרסי אופיר, הסרט הישראלי "תמונת הניצחון" של אבי נשר התחדש בקדימון-טריילר ראשון ופרטים רשמיים על העלילה. נשר כבר הצליח לגרוף הצלחה קופתית עם סרטים תקופתיים כמו "פעם הייתי", אבל כאן הוא הולך אחורה יותר אל תקופת מלחמת העצמאות (כנראה לפני שהבריטים עזבו את הארץ), אותו עשור שבו התרחש "זעם ותהילה" ולא נחל הצלחה דומה. מצד שני, הן שם הסרט "תמונת הניצחון" והן חומרי הפרסום ששוחררו עד כה, כמו מתעקשים שהעיקר הוא האמנות החזותית, יותר כמו ב"פעם הייתי" עם בית הקולנוע אשר בציר העלילה.

נשר היה נחוש ליצור את "תמונת הניצחון", וזה התבטא בצילומי הסרט תחת מגבלות הקורונה ובין סגר לסגר, למרות העלויות הגבוהות (ולמרות שסט הצילומים קופל והוחזר). העלילה מתרחשת בקיבוץ ניצנים, ראשית 1948. היא מתארת את התפתחותן של מערכות יחסים רומנטיות, חבריות ומשעשעות – בתוך שתי מחלקות צבאיות ובינהן – האחת מהצד הישראלי והאחרת מהצד המצרי. בצד הישראלי מגיעים "ג'ובניקים" מחטיבת גבעתי (המקורית, שעלה שמה נקראת זו המוכרת היום) להגנת הקיבוץ, ואחת מבנות הקיבוץ, מירה בן ארי (ג'וי ריגר בשיתוף הפעולה השלישי שלה עם נשר), מתעקשת להשתתף בפעולות המבצעיות לצד הלוחמים ומתפתח רומן בינה לבין מפקד הכוח (ידין גלמן, תפקיד ביכורים). ובצד המצרי מתלווה לכוח הצבא במאי קולנוע צעיר (אמיר חורי, "תאג"ד") שנדרש לתעד את הלחימה ולהשיג את תמונת הניצחון, ברם החומרים שהוא מצלם נראים יותר ויותר כמו קומדית נעורים מסחררת ואופטימית, על אף ששני הצדדים מיועדים לעימות אלים.

"תמונת הניצחון" היה אמור לעלות לאקרנים במהלך סוכות, ב-23 בספטמבר, אבל נדחה אל הלא נודע בשל הגל השלישי של מגיפת הקורונה וזן הדלתא. עם זאת, הגעתו של הטריילר מעודדת ומרמזת שהיעד קרוב. את הסרט הפיקו 'בלייברג אנטרטיינמנט' של אהוד בלייברג ו'יונייטד קינג' שגם יפיצו. עוד מככבים בסרט אליאנה תדהר ("בעלת החלומות"), משי קליינשטיין (הבת של ריטה ורמי, שדיבבה עד כה), תום אבני ("סברי מרנן"), אלישע בנאי ועלא דאקה, ובהודעה לעיתונות נטען: "הסרט מסופר משתי נקודות מבט: האחת, ישראלית; השניה, ערבית. הסרט איננו אנטי ישראלי או פרו ישראלי, ובמקביל איננו פרו ערבי או אנטי ערבי. הערך המקודש על יוצרי סרט הוא ערך חיי האדם באשר הוא, ולפיכך הסרט מתייחס לשתי נקודות המבט כלגיטימיות."

צפו בטריילר:

"תמונת הנצחון". ג'וי ריגר, אבי נשר.

"תמונת הנצחון". ג'וי ריגר, אבי נשר. צילום: איריס נשר.

"תמונת הנצחון". אמיר חורי.

"תמונת הנצחון". אמיר חורי. צילום: עמית יסעור.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?