שירות הסטרימינג "דיסני פלוס" יושק בארה"ב באמצע נובמבר: נחשפו התכנים הבלעדיים

"תור 3: ראגנארוק". טום הידלסטון.

טום הידלסטון בתור "לוקי" שיזכה לסדרה משלו, כאן בתמונה מתוך "תור 3: ראגנארוק".

שירות הסטרימינג "דיסני פלוס" (Disney Plus, או Disney+ בכתיב הנהוג) יושק בארה"ב בתאריך ה-12 בנובמבר (שעון מקומי), והכריז על התכנים הבלעדיים שיעלו אצלו לצידם של התכנים המוכרים מבית דיסני (ופוקס) מכל הזמנים. בין התכנים החדשים אפשר יהיה למצוא כאלה מהמותגים החזקים ביותר של דיסני – מארוול ומלחמת הכוכבים – וגם תכנים ותיקים ואהובים כמו כל הפרקים של "משפחת סימפסון". מחיר ההשקה של השירות יהיה 7 דולרים בלבד לחודש (שזה פחות מהמחיר לחבילה הבסיסית ביותר של המתחרה נטפליקס, ועומדת על 8.99 דולרים) או 70 דולרים למשלמים על מנוי לשנה מראש. זהו מחיר השקה בלבד והוא בהחלט עשוי לעלות בעתיד, כפי שרמזה סמנכ"ל הכספים של דיסני. עוד נמסר כי בעתיד עשויות להיווצר חבילות מחיר משולבות (באנדל) של 'דיסני פלוס' יחד עם שירות הסטרימינג 'הולו' ו-'ESPN פלוס' (שגם הם בבעלות דיסני). טרם נמסרו מדינות נוספות לארה"ב שבהן יושק בעתיד הקרוב השירות, אולם קנדה ובריטניה צפויות להיות הבאות בתור, בעוד לישראל יקח כמה שנים.

"דיסני פלוס" הוא המתחרה הבולט ביותר בשוק הסטרימינג לענקיות הטכנולוגיה נטפליקס, אמזון, ובקרוב גם אפל (עם שירות 'אפל טי-וי פלוס' המתוכנן שלה). להבדיל מענקיות הטכנולוגיה שמשתמשות בכיסים העמוקים שלהן כדי ליצור תוכן מקורי ראוי – דיסני הרוויחה את הכיסים העמוקים שלה בזכות התוכן המקורי הראוי לאורך עשורים שלמים. בזכות הכיסים העמוקים שלה היא מסוגלת לזנב במתחרה העיקרית, נטפליקס, עם מחיר השקה זול יחסית ומגוון תוכן עצום ויוקרתי כבר מיום ההשקה. לפי דיסני, מדובר ב-7,500 פרקים של סדרות טלויזיה ו-500 סרטים. בזכות זאת, היא מתכנת להוציא "רק" מיליארד דולרים על תוכן חדש עבור "דיסני פלוס", שיגדל ל-2 מיליארד בתוך ארבע שנים. לשם השוואה, נטפליקס מתכננת להוציא 12 מיליארד דולרים השנה על תוכן חדש.

דיסני מצידה דווקא מנמיכה ציפיות, וטוענת שתחלופנה שנים עד שתהווה איום ממשי על נטפליקס. לפי הערכות שלה, היא תגיע ל-60 עד 90 מיליון מנוים עד סוף שנת 2024, אבל לא ציינה באילו מדינות היא מתכננת לפעול עד התאריך הזה כדי להגיע ליעד. לשם השוואה, לנטפליקס היו כ-58.4 מיליון לקוחות בארה"ב בסוף הרבעון השלישי של 2018, מתוך 137.1 מיליון מסביב לעולם.

"הנוקמים 2: עידן אולטרון". אליזבת' אולסן.

"הנוקמים 2: עידן אולטרון". אליזבת' אולסן.

דיסני דיווחה כבר בעבר על חלק מהתכנים שיעלו ב"דיסני פלוס", ועכשיו פירטה אף יותר:

מהמותג "מלחמת הכוכבים" צפויה סדרת הספין-אוף "המנדלוריאן" (ש.ל.ר, The Mandalorian) של ג'ון פאבריו, וסרט מקדים (פריקוול) ל"רוג אחת" עם דייגו לונה שישוב לתפקיד קסיאן אנדור. כמובן שכל הסרטים וסדרות האנימציה ממותג "מלחמת הכוכבים" יעלו לשירות.

מהמותג "מארוול", לצד כל הסרטים מה"יקום הקולנועי של מארוול", צפויות סדרות לרבים מהדמויות שכיכבו בסרטים אבל לא קיבלו סרט משלהם: "לוקי" עם טום הידלסטון, "וונדה-ויז'ן" עם אליזבת' אולסן ופול בטאני, ו"הפלקון וחייל החורף" עם אנתוני מאקי וסבסטיאן סטן. עוד, מתוכננת סדרת האנימציה "מה אם…" (ש.ל.ר, What If…) שתשנה לחלוטין חלקים משמעותיים בעלילה של "היקום הקולנועי של מארוול", ותבחן מה היה קורה אז.

"צעצוע של סיפור 4".

פורקי מצד שמאל ביחד עם וודי מתוך "צעצוע של סיפור 4".

ממותגי פיקסאר והאנימציה של דיסני יעלו הספין-אוף "פורקי שואל שאלה" (ש.ל.ר, Forky Asks a Question) עם דמות המזלג שהופיעה ב"צעצוע של סיפור 4" וספין אוף ל"מפלצות בע"מ". ואי אפשר בלי מקדמי מכירות: תעלה סדרת הטלויזיה התיעודית "אל הלא נודע" (ש.ל.ר, Into the Unknown) על מאחורי הקלעים של "לשבור את הקרח 2", בדיוק שבוע לפני שהסרט עצמו יעלה לאקרנים ברחבי העולם. בתוך כך, מדגישים בדיסני ש'חלונות ההפצה הקולנועיים' (המגבילים את הזמן של סרטים בין היציאה לאקרנים לבין פלטפורמות צפיה אחרות) לא יפגעו, והתחנות תישארנה כרגיל: "לשבור את הקרח 2" יגיע לקולנוע בנובמבר, אחריו לצפיה ביתית (די-וי-די וכנראה גם VOD בתשלום) ורק אז לדיסני פלוס.

מהמותגים שקיבלה ברכישת אולפני פוקס, דיסני תעלה את הקלאסיקות האהובות "הנסיכה הקסומה" ו"צלילי המוסיקה", וכל הפרקים של הסדרות הפופולריות "משפחת סימפסון" ו"מלקולם באמצע".

[…] התחדשה בקדימון טריילר ומיועדת לשירות הסטרימינג-VOD 'דיסני פלוס' שיהיה חסום לישראל בשנים הקרובות. יהיה מענין לראות האם […]

[…] הסטרימינג "דיסני פלוס" רק עלה לאויר, וכבר צופים נלהבים גילו בו אזהרות מפני גזענות […]

[…] הזה גרם לדיסני להיות מאד שמרנית בתחזיות וביעדים שלה, וכשהשירות הושק, הרף שהוצב היה בין 60 ל-90 מיליון מנוים עד 2…, כלומר החלק הנמוך של הרף כבר הושג בתוך פחות משמונה […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?