הפסדים כבדים לדיסני בצל הקורונה: 3.5 מיליארד ד' מפארקי השעשועים; דיסני פלוס עם 60.5 מיליון צופים

פארק השעשועים דיסני וורלד. תמונה ברישיון cc-by-sa iainstars

פארק השעשועים דיסני וורלד. תמונה ברישיון cc-by-sa iainstars

חברת דיסני (The Walt Disney Co.) דיווחה הלילה לבורסה על הפסד של כ-4.7 מיליארד דולרים ברבעון השני של 2020 בצל הקורונה, מתוכם הפסד תפעולי של כ-3.5 מיליארד מחטיבת הפארקים, חוויות ומוצרים. על פי הדיווח, חטיבת הפארקים הכניסה רק 923 מיליון דולרים ברבעון השלישי של 2020, ירידה של 85 אחוזים מ-6.6 מיליארד שנכנסו בתקופה המקבילה אשתקד. הסיבה לכך היא שמרבית הפארקים סגורים (אבל הוצאות תחזוקה ממשיכות לזרום), ורק ממש לאחרונה חלק קטן מהם מתחיל להיפתח.

למעשה, דיסני דיווחה על הפסד בכמעט כל החטיבות שלה, למעט החטיבה הישירה-לצרכן, שכוללת את שירות הסטרימינג 'דיסני פלוס'. החטיבה דיגדגה את ה-4 מיליארד דולרים בהכנסות, שזו עליה קטנה מה-3.9 מיליארד שנכנסו ממנה ברבעון המקביל אשתקד. מי שכנראה איזן את כף ההכנסות של כלל החטיבה כלפי מעלה הוא שירות הסטרימינג, שהוסיף בערך 6 מיליון מנוים במהלך הרבעון והגיע ל-60.5 מיליון מנוים, שזה מרשים ביחס לכמות הארצות המועט שבו השירות פועל (דוגמת ארה"ב, קנדה, בריטניה, ניו זילנד ועוד). לשם השוואה, לנטפליקס יש 193 מיליון מנוים מסביב לעולם. הנתון הזה גרם לדיסני להיות מאד שמרנית בתחזיות וביעדים שלה, וכשהשירות הושק, הרף שהוצב היה בין 60 ל-90 מיליון מנוים עד 2024, כלומר החלק הנמוך של הרף כבר הושג בתוך פחות משמונה חודשים.

על כל זאת, מובן שההצהרות של דיסני בדיווח לבורסה כללו שפע של מידע וחידושים בשירות הסטרימינג: מלבד כמות המנוים, התפארו בדיסני בכמות המועמדויות של ספינת הדגל של השירות "המנדלוריאן" לפרסי האמי, וגם הודיעו כי הסרט "מולאן" ידלג על בתי הקולנוע בארה"ב ויגיע ישירות לשירות הסטרימינג, בעלות נוספת על המנוי החודשי שהצרכנים משלמים. העלות הזו היא גם גבוהה במיוחד, ואמנם מנכ"ל החברה טען כי ההפצה באופן הזה של "מולאן" היא ענין חד פעמי, הוא כן מסר כי הם ילמדו את תוצאות הניסוי הזה (ראו כתבה בהרחבה).

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?