בכורה מאכזבת בסין ל"וונדר וומן 1984" לפני הטלטלה בארה"ב, שבה "ציידת מפלצות" איכזבה

"ציידת מפלצות (ש.ל.ר)". מילה ג'ובוביץ'.

"ציידת מפלצות". מילה ג'ובוביץ'.

בכורה מאכזבת ל"וונדר וומן 1984" בסין, שבוע לפני שסרט הקומיקס מגיע לטלטל את השוק האמריקאי עם ההפצה המקבילה לקולנוע ולסטרימינג. ובסוף השבוע האחרון לפני שזה יקרה, עלה סרט הפעולה-פנטסיה מבוסס-משחק-הוידאו "ציידת מפלצות" (ש.ל.ר, Monster Hunter) עם בכורה מאכזבת גם כן. מאכזבת עד כדי כך שמדובר בסכום כמעט זהה למה שהכניס סרט האנימציה המשפחתי "הקרודים 2: עידן חדש" שזה השבוע הרביעי שלו באקרנים ואחרי שירד כבר ב-34.7 אחוזים בהכנסותיו מהשבוע שעבר.

נתחיל בשוק האמריקאי: "ציידת מפלצות" בכיכובה של מילה ג'ובוביץ' גרף 2.2 מיליון דולרים בקרב 1,736 בתי קולנוע, על פי הערכות. רק 200 אלף יותר מ"הקרודים 2" בשבוע הרביעי שלו. זה סכום נמוך אפילו לזמן מגיפת הקורונה, שמתקשר גם עם מספר בתי הקולנוע המצומצם של הסרט: לשם השוואה, "האויב שבפנים: פרק הסיום" בכיכובה של ג'ובוביץ' עלה ב-3,104 בתי קולנוע וגרף 13.6 מיליון דולרים לפני שנים אחדות. גם ככה לא היה הרבה לאן לגדול, על פי הערכות בתעשיה, ישנם רק כ-2,300 בתי קולנוע פתוחים בכל צפון אמריקה (כ-40% בלבד), לא כולל מדינות רווחיות כמו בוסטון, לוס אנג'לס וניו יורק (אגב, "הקרודים 2" הקרין ב-1,906 בתי קולנוע). תוסיפו לזה שהעיתוי הוא סוף השבוע שלפני חג המולד, קרי כולם שם עסוקים בהכנות לחג, וקיבלתם היגיון כלכלי שהסרט לא יגלגל סכום עתק.

נשאלת השאלה, מדוע בחרו אולפני סוני להפיץ אותו עכשיו בכל זאת? ובכן, הסיבה היא ככל הנראה פלח השוק האסייתי. הסרט שנוצר בשיתוף חברות סיניות, קיבל יחסי ציבור גדולים בארה"ב בעקבות טענות על רגע קצר בו שמביך את סין, ובעקבותיו הסרט הוסר מבתי הקולנוע ונחסם באינטרנט וברשתות החברתיות תוך כדי סופ"ש הבכורה שלו בסין. זה גרם לו להפסיד המון כסף שם, אבל אולי יעזור לו להתרומם בשבועות הקרובים (כולל בחג המולד עצמו, כשהקהל יסיים עם ההכנות ויהיה יותר פנוי רגשית לקולנוע) בציבור האסייתי בתוך ומחוצה לארה"ב. מי שהטענה הזו נשמעת לו קלושה, יכול כנראה להעדיף את הטיעון שסוני מנסים לסיים עם הסרט כמה שיותר מהר בקולנוע (ולכבד את חלונות הצינון) כדי שיוכלו לשלוח אותו ל-VOD בתשלום.

"וונדר וומן 1984". גל גדות, כריס פיין.

"וונדר וומן 1984". גל גדות, כריס פיין.

אז אם כבר סין, נחזור ל"וונדר וומן 1984", שכאמור איכזב והסתפק ב-18.8 מיליון דולרים, שזה רחוק מהבכורה בגובה 38 מיליון הדולרים של קודמו. סין היא אחת המדינות שעולם הקולנוע התאושש בה יחסית, אך בכורה מקבילה של סרט פעולה מקומי בשם "ההצלה" (ש.ל.ר, The Rescue) בסופ"ש הזה נתקלה בקבלת פנים צוננת בקופות שם. עם נתון פתיחה כזה קשה לראות את "1984" מתקרב ל-90.5 מיליון הדולרים של קודמו בסין. בסך הכל מחוצה לצפון אמריקה הכניס הסרט 38.5 מיליון דולרים מתוך מעט המדינות שבהן בתי הקולנוע פתוחים (בינהן ברזיל, טייוואן, יפן ותאילנד).

שיוכים: שוברי קופות
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?