כוכב סרטי "סלומוניקו", ראובן בר-יותם, הלך לעולמו

"מבצע יונתן". ראובן בר-יותם.

"מבצע יונתן". ראובן בר-יותם. צילום: יוני המנחם.

התסריטאי וכוכב סרטי "סלומוניקו", ראובן בר-יותם ("בריותי"), הלך לעולמו אמש (בין ראשון לשני) בבית חולים בלוס אנג'לס, והוא בן 85.

בר-יותם נולד בחיפה בשנת 1935 לאב יוצא יוון ואם יוצאת טורקיה. בגיל 13 החל לשחק בתיאטרון הילדים והנוער 'במתנו', ובהמשך הקריירה הופיע על הבמות של תיאטרון האהל ותיאטרון חיפה. בגיל 25 הופיע בתפקיד קטן בסרט "הטוב שבאויבים" (ידוע גם בתור "שני אויבים") לצד דיויד ניבן ואלברטו סורדי, ושש שנים לאחר מכן הופיע בסרט "הוא הלך בשדות" (1967) ואז בין היתר "המטרה טיראן" ו"תעלת בלאומילך". הפריצה הגדולה שלו היתה בסרט שבו כיכב וגם כתב ביחד עם אלי תבור, "סלומוניקו" (1972), בהשראת אביו. סרט ההמשך יצא 3 שנים מאוחר יותר ונחל גם הוא הצלחה, כשבדרך יצא גם "המשכנע בע"מ" (1973) שנחל הצלחה מידתית יותר. ב-1977 הופיע ב"מבצע יונתן" ובסרט המתיחות "בוא נפוצץ מיליון".

ב-1980 היגר לארה"ב והותיר בארץ את גרושתו ושלושת ילדיו. הוא שיחק בתפקידים קטנים בעיקר בטלויזיה, דוגמת "בלוז לכחולי המדים", "מקגייוור", "פרקליטי אל איי" ואפילו שני פרקים של "סיינפלד". הוא הופיע גם בפרויקטים הנטועים בישראל "מצדה", "סאדאת", "לגנוב את השמיים" ו"אל תתעסקו עם הזוהן". הופעתו האחרונה על המסך היתה בשני פרקים בסדרה "חסרי בושה" מ-2016.

בר-יותם הותיר אחריו שני ילדים מנישואים שניים בארה"ב, ושניים משלושת ילדיו מנישואיו בישראל (השלישית מתה מסרטן לפני מספר שנים). ב-2015 יצא הסרט התיעודי "בריותי הקטנה" בו הילה בר יותם ניהלה מסע בניסיון לקבל מראובן בר יותם הכרה בתור אביה הביולוגי, ללא הצלחה.

בר-יותם בתור שלמה ב"סיינפלד":

תמונות של בר-יותם:

"יהיה טוב סלמוניקו". יונה אליאן, ראובן בר-יותם.

"יהיה טוב סלמוניקו". יונה אליאן, ראובן בר-יותם. צילום: יוני המנחם.

"יהיה טוב סלמוניקו". ראובן בר-יותם.

"יהיה טוב סלמוניקו". ראובן בר-יותם. צילום: יוני המנחם.

"יהיה טוב סלמוניקו". ראובן בר-יותם.

"יהיה טוב סלמוניקו". ראובן בר-יותם. צילום: יוני המנחם.

"בוא נפוצץ מיליון". ראובן בר-יותם, יהודה ברקן.

"בוא נפוצץ מיליון". ראובן בר-יותם, יהודה ברקן.

לתמונות נוספות היכנסו לגלריה שלו

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?