הסרט הישראלי "מישהו יאהב מישהו" של הדס בן ארויה יוקרן בפסטיבל ברלין 2021

"מישהו יאהב מישהו". אלישבע וייל.

"מישהו יאהב מישהו". אלישבע וייל. צילום: מידן ארמה.

הסרט הישראלי "מישהו יאהב מישהו" של הדס בן ארויה ("אנשים שהם לא אני") יוקרן בפסטיבל ברלין 2021 (ה-71 במספר) שבגרמניה. סרטה של ארויה יוקרן במסגרת 'פנורמה' לסרטים בולטים מהעולם.

"מישהו יאהב מישהו" שכתבה וביימה בן ארויה מורכב משלוש אפיזודות אשר מתחברות זו-לזו: בראשונה בחורה צעירה מחפשת בתוך מסיבה פרועה את הבחור שהכניס אותה להריון. בשניה זוג צעיר מתנסה בהגשמת פנטזיה מינית שיוצאת מכלל שליטה. ובשלישית גבר מבוגר נבהל לגלות את הדוג-ווקרית הצעירה שלו ישנה במיטתו ומסרבת להתפנות. מככבים בו אלישבע וייל ("במרחק מאה מטר: שליחות" ובקרוב "שנות הירח" של אביב גפן), לייב לב לוין ("בלקספייס" ובקרוב בעונה השניה של "פלמ"ח"), יואב הייט, והדר כץ.

בן ארויה מסרה: "מתרגשת באופן שקשה להכיל מהבחירה ב'מישהו יאהב מישהו' להיות חלק מהאירוע הקולנועי העצום שנקרא פסטיבל ברלין. ההחלטה של הפסטיבל להתקיים פיזית בקיץ ממלאת אותי תקווה. אני אוהבת קולנוע בתצורה הרומנטית שלו: מסך גדול, חושך, אינטימיות שחולקים ליד זרים מוחלטים. אני מלאת געגוע למה שכבר נראה כל כך רחוק, ולמעשה נמצא בליבו של הסרט: הפער בין היכולת להיפתח ולהתקרב ללא עכבות לזרים אל מול הניתוק הרגשי שחווים אנשים בדור שלי. הפער הזה מרתק ומבהיל אותי, ודווקא בימים של ריחוק חברתי מקבל משמעויות נוספות."

פסטיבל ברלין יתקיים השנה בשני חלקים: אירוע תעשיה בינלאומי באינטרנט בלבד בין ה-1 ל-5 במרץ, ועוד אירוע פיזי ופתוח לקהל (כלומר רגיל, כמו לפני מגיפת הקורונה) בין ה-9 ל-20 ביוני (כך מקווים לפחות). בתחרות הרשמית של הפסטיבל מיועדים לשפוט שישה זוכי עבר בפרס דב הזהב לסרט הטוב ביותר, ובינהם הבמאי הישראלי נדב לפיד. עוד יוקרן בפסטיבל גם הסרט "54 השנים הראשונות: מדריך מצומצם לכיבוש צבאי" של הבמאי הישראלי-צרפתי אבי מוגרבי, במסגרת 'הפורום'.

[…] מחדש"), "מישהו יאהב מישהו" של הדס בן ארויה אשר השתתף בפסטיבל ברלין, "מחברות שחורות" התיעודי של שלומי אלקבץ על אחותו […]

[…] ביחסי אנוש") ו"מישהו יאהב אותי" של הדס בן ארויה (שהוקרן בפסטיבל ברלין). הראשונה הסתפקה בקטגוריות משנה ושחקנים, והשניה נעדרת […]

[…] "מישהו יאהב מישהו" – סרטה הישראלי של הדס בן ארויה הוקרן בפסטיבל ברלין 2021 […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?