סיכום בין שר התרבות לשר הבריאות: חידוש אירועי תרבות החל מה-23 בפברואר למחוסנים בלבד

סינמה סיטי כפר סבא - כניסה

סינמה סיטי כפר סבא. צילום באדיבות יח"צ

שר התרבות והספורט חילי טרופר (סיעת כחול לבן) ושר הבריאות יולי אדלשטיין (ליכוד) הגיעו להסכמות על חידוש אירועי התרבות, המופעים, הפעלת המוזיאונים והספריות הציבוריות החל מהשבוע הבא, בתאריך ה-23 בפברואר, על פי מתוה 'התו הירוק' ובכפוף לרמת התחלואה ולאישור הממשלה. גולת הכותרת של המתוה היא פתיחת הפעילויות הללו לאנשים שהתחסנו נגד קורונה או החלימו ופיתחו נוגדנים עצמאית. האפשרות של השתתפות אנשים אשר נבדקו זמן קצר לפני הפעילות ונמצא כי אינם נושאים את הנגיף, עוד נמצאת בדיונים, כמו גם כיצד לנהוג בילדים בגילים שאסור לחסן (מתחת ל-16).

הפתיחה ופרטי המתוה נוגעים לפעימה הראשונה שתפתח חזרה את עולם התרבות, אבל את הפרטים המדויקים בנוגע לכלל ההנחיות הבטיחו במשרד התרבות לימים הקרובים. ידוע כי אירועי חוץ יותרו לכניסה של עד 500 איש, ואירועי פנים (באולמות) יותרו עד 300 איש, ובכל מקרה התפוסה לא תעלה על 75% מהתפוסה האפשרית במתחם האירוע. המתוה הירוק יתבסס על המתוה הסגול (קניית כרטיסים מראש ובאמצעים דיגיטלים, כניסה מדורגת לאירוע, איסור על מכירת אוכל ושתיה). בחלוף הזמן ולאחר סימון הצלחה, צפויות כמויות האנשים בפעילויות לגדול.

לא ברור בינתים כיצד נוגע המתוה ספציפית לבתי הקולנוע אשר נמצאים בתוך קניונים סגורים (למשל הרשתות 'סינמה סיטי' ו'הוט סינמה'), כאשר לקניונים עוד אין אישור לפתוח לפעילות מלאה (מלבד לשירותי פארמה וסופרמרקטים למשל).

"עולם התרבות יהיה מהראשונים להיפתח לאחר הסגר הממושך," מסר שר התרבות טרופר, "במתוה הדרכון הירוק שגיבשנו מול משרד הבריאות ובהנחה שנתוני התחלואה יאפשרו. התרבות חייבת לחזור לפעול ולפרנס את עשרות אלפי העובדים והעובדות שחוו תקופה קשה, ובכך לתת להם ולציבור הרחב שצמא לחזרתו, קצת חמצן. חשוב לומר כי אנו נמצאים בתקופה של אי-ודאות ובמצב תחלואה מורכב. נעשה ככל יכולתנו כדי שאכן התרבות תחזור בצורה בטוחה ואחראית, תוך שמירה על בריאות הציבור. מדינת ישראל צריכה שהתרבות שלה תחזור לחיים."

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?