עדויות נגד השחקן ארז דריגס על התנהגות פוגענית כלפי נשים; נשקל שובו לעונה 2 של "חזרות"

"חזרות". ארז דריגס, נועה קולר.

"חזרות". ארז דריגס עם נועה קולר. צילום: ורד אדיר.

עדויות של מספר נשים על התנהגות פוגענית והטרדות בעלות אופי מיני בוטה לכאורה מצידו של המחזאי וכוכב הסדרה המצליחה "חזרות", ארז דריגס, נחשפו בתחקיר של אתר 'פוליטיקלי קוראת'. התחקיר פורסם כשבועיים לאחר שהעיתונאית אופיר סגרסקי פרסמה ברשתות החברתיות כי היא "שרופה על 'חזרות' אבל הגיע הזמן לומר שכל נוכחות של ארז דריגס בציבור טריגרית לי לאללה. ויש מצב שקצת קשה לי להפריד בין הדמות לאדם בגלל הודעות סליזיות שדריגס היה שולח לי פעם ללא התחשבות במסר הברור שלי, שזה לא מתאים." סגרסקי טענה כי דריגס "עשה את זה להרבה נשים, ובראיונות הוא אומר שזה לא פלילי, ויש מצב שהוא צודק. הוא אומר גם שזה סתם סליזי ופתטי, אבל לא רק – זה גם פוגעני."

בעקבות התגובות שקיבלה, פרסמה סגרסקי בפוסט נפרד צילומי מסך של נשים שטענו טענות דומות, ובאתר 'פוליטיקלי קוראת' חקרו ופרסמו צילומי מסך של התכתבויות שכאלה בין דריגס לבין נשים שונות, אחת מהן היתה באותה העת בת 17. בתחקיר נטען כי דריגס "פגע באופן שיטתי בנשים בעולם התיאטרון ומחוץ לו", וכי התנהגותו הובילה ל"הדרה אקטיבית של נשים ומנעה מהן להתקדם או לפחות להרגיש בנוח בסביבה."

דריגס הגיב לתחקיר בטענה עם התיחסות ככל הנראה לדמותו של עפר מ"חזרות" (בגילומו של איתי תורג'מן): "הפוסט שכתבה אופיר סגרסקי בעקבות הריאיון שלי בידיעות אחרונות, הציף התנהגות שלי, התנהגות שפגעה בה, התנהגות שפגעה גם באחרות. אני מודע לכך, אני מבין זאת היטב ולכן עוד לפני הדברים שהיא כתבה עשיתי כל מה שדרוש כדי להשתנות. חלק מהשינוי הזה היה כתיבת הסדרה 'חזרות', שהציבה בפריים טיים צדדים מביכים ולא ראויים שעליהם אני מצטער ומתבייש. במסגרת השינוי הזה גם חשפתי באותו ראיון בידיעות את ההודעות, שהפירוט שלהן מובא בחלקו כאן. התהליך הזה הוא אישי, הוא עדיין לא הסתיים ואני מקווה שאוכל בבוא העת להתנצל בפני אלו שפגעתי בהן, אבל חשוב לי להדגיש שמעולם לא נתתי לשום עניין אישי להשפיע על החלטות מקצועיות. לעולם גם לא אתן ואני דוחה על הסף כל רמיזה שטוענת אחרת."

עדכון 18.2: ב'כאן' מסרו לוואלה ולוואינט כי יש סיכוי שיתכן ודריגס לא ישוב לעונה השניה המתוכננת של "חזרות", ושהכל תלוי בעמיתתו לכתיבה, נועה קולר.

עדכון 19.2: אופיר סגרסקי פרסמה טור אישי באתר וואלה בו היא כותבת כבדרך קבע, וטענה כי "כואב לי על ארז דריגס. כואב לי קודם כל עבור הנשים שנפגעו ממנו (פחות עבור עצמי, ככה זה), ואחר כך – כואב לי גם על יוצר מוכשר ובמאי יוצא מן הכלל ש'חפר לעצמו את הבור'." ועוד הוסיפה: "אני חומלת על דריגס, מפני שאני יכולה לדמיין דרך דמותו של עופר (איתי תורג'מן) איך הוא חווה את עצמו. בעיני רוחו, נדמה לי שהוא רואה את עצמו כקורבן העיקרי למחלה שלו. הוא ודאי לא גאה בדפוס הזה, ומרגיש פתטי, כפי שאמר בריאיון. […] אך כל הכאב הזה אין בו כדי להכשיר את היחס הרעיל שהפנה דריגס לנשים רבות סביבו, חלקן נערות, כשהוא מנצל את מעמדו בעולם התיאטרון (ולאחרונה גם בטלוויזיה) כדי שיספקו את תאוותיו המיניות."

עדכון שני מ-19.2: נועה קולר הגיבה לטענות בפוסט ברשתות החברתיות: "אני שבורה וכואבת. ארז דריגס חבר ופרטנר שלי לעבודה וליצירה. לא הייתי מודעת להתנהגויות האינטימיות, המטרידות והמיניות שלו בשום רמה." עוד הוסיפה: "מה שכן ידעתי, זה שלפני 4 שנים, במהלך הכתיבה של 'חזרות', ארז כינס אותי לשיחה והתוודה בפני שהוא מכור למין בהחלמה. ניסיתי להבין לעומק מה זה אומר, והוא שיתף אותי בכך שהוא הולך לקבוצת תמיכה SAA, שיש לו פסיכיאטר, פסיכולוג ומלווה איתו הוא בקשר יומיומי. שאלתי אותו אם הוא עשה מעשה פלילי או אלים כלפיי מישהי והוא אמר לי שמעולם לא, ושכל האינטראקציות המיניות שלו היו תמיד חוקיות ובהסכמה מלאה."

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Noakoler (@noa_koler)

[…] עם 15 (כולל ארז דריגס לשחקן הטוב בקומדיה, חרף הסערה הציבורית בגינו), "שעת נעילה", "הטבח" ו"טהרן" עם 12 […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?