פאראמאונט מקצרים ל-45 ימים את חלון הקולנוע ומשיקים ש' סטרימינג לסרטיהם כמו "משימה בלתי אפשרית 7"

"מקום שקט 2". אמילי בלאנט.

"מקום שקט 2". אמילי בלאנט.

אולפני פאראמאונט מקצרים ל-30 עד 45 ימים את חלונות ההפצה הבלעדיים לקולנוע (במקום 90 יום שהיו נהוגים אצלם עד כה ובתלות בהצלחת הסרט), ומשיקים שירות סטרימינג חדש בשם 'פאראמאונט פלוס' (Paramount+) שיקבל אליו בתוך הזמן הזה את סרטיהם הבולטים "משימה בלתי אפשרית 7" ו"מקום שקט 2". ההכרזה נעשתה ביום המשקיעים של החברה-האם 'ויאקום סי-בי-אס' (ViacomCBS), ובו אמר מנכ"ל אולפני פאראמאונט, ג'ים ג'יאנופולוס: "אנחנו מאמינים בכוחה של ההפצה לקולנוע ויש לנו אמונה שאחרי שהעניינים ישובו לקדמותם [בעקבות מגיפת הקורונה], הקהל ישמח לחזור אל בתי הקולנוע. בו בזמן, צרכנים הלכו ואימצו יותר ויותר את הסטרימינג בתור דרך נוספת להנות מסרטים, והאסטרטגיה שלנו לוקחת בחשבון את שני הקהלים."

ואכן נראה שפאראמאונט מאמינים מאד בקולנוע: אמנם חלון ההפצה הבלעדי לקולנוע קוצר משמעותית (30 ימים לרוב הסרטים, ו-45 ימים לסרטים עם בכורות גדולות), אך הוא הרבה יותר ארוך מ-17 עד 31 הימים שאולפני יוניברסל הסכימו עליהם עם רשתות הקולנוע האמריקאית 'סינמרק' (Cinemark) ו'איי-אם-סי' (AMC), על פי מידת ההצלחה של הסרט (סרט שבכורתו גרפה מעל 50 מיליון דולרים ימתין את ה-31). בפאראמאונט מציגים אסטרטגיה ארוכת טווח, להבדיל מהמדיניות לשנת 2021 בלבד של אולפני האחים וורנר, לפיה הסרטים יגיעו במקביל לקולנוע ולסטרימינג. לוח ההפצה לקולנוע בארה"ב של פאראמאונט מתחיל ב-28 במאי כרגע, עם סרט הפעולה "אין סופי" (ש.ל.ר, Infinite) של אנטואן פוקווה ועם מארק וולברג, וממשיך בין היתר עם "אהבה בשחקים 2" עם טום קרוז (2 ביולי), סרט הילדים "מפרץ ההרפתקאות" (20 באוגוסט), "מקום שקט 2" (17 בספטמבר) ו"משימה בלתי אפשרית 7" (19 בנובמבר).

שירות הסטרימינג החדש 'פאראמאונט פלוס' הוא שינוי מיתוג ושדרוג של השירות 'סי-בי-אס אול אקסס' (CBS All Access), אשר יכלול תכנים ממותגים נוספים בקבוצה כמו הסרטים של MGM (כל סרטי ג'יימס בונד למשל) וליונסגייט ("משחקי הרעב"). כך מתכננים שם להגיע מהר מאד ל-2,500 סרטים, וזה עוד לפני ספרית תוכניות הטלויזיה העשירה של 'סי-בי-אס' (CBS) וגם ערוצים כמו 'שואו טיים' (Showtime), שמיועדת להכניס 30 אלף פרקים מתוכניות, אלף שידורי ספורט חיים ואת הכיסוי החדשותי של הרשת. בין הסדרות החדשות ממותגים מוכרים שיוצגו בשירות אפשר יהיה למצוא סדרות מעולמו של הסרט "אווטאר", "מסע בין כוכבים" ו"בובספוג מכנסמרובע".

השירות יושק במהלך חודש יוני בארה"ב עם מחיר השקה של 9.99 דולרים לחודש (או מנוי מוזל שמציג פרסומות ב-4.99 דולרים לחודש). את הפיילוט יערכו כבר ב-4 במרץ בקנדה ובאמריקה הלטינית.

שיוכים: חדשות סרטים

[…] פתיחת בתי הקולנוע בארה"ב ובעולם, וגם אחרי שהשיגו שינוי חלונות ההפצה לקולנוע (לפיו הסרט יעלה תוך 45 ימים לסטרימינג אצל האמריקאים), הם […]

[…] המקרן של המסך הגדול, אבל מלחמות הסטרימינג שלחו אותו אל השירות האמריקאי 'פאראמאונט פלוס', שם הוא יעלה ב-10 ביוני. העלילה מבוססת על ספר הפנטסיה […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?