מקבץ סרטי פסטיבל ירושלים 2021 יוקרן חד-פעמית בקולנוע לב

"פרה ראשונה".

"פרה ראשונה".

קולנוע לב בתל אביב יאפשר לצפות על המסך הגדול במקבץ סרטים בולטים מפסטיבל הקולנוע ירושלים 2021. הסרטים אינם מיועדים להפצה מסחרית, כך שמדובר בהזדמנות חד פעמית לצפות בהם על מסך קולנוע עבור מי שלא הספיקו לבקר בפסטיבל או לתפוס את ההקרנות של הסרטים הללו שם.

רשימת סרטי פסטיבל ירושלים 2021 שיוקרנו בקולנוע לב תל אביב:

"אחוז בי חזק" (2021), מתייה אמלריק, צרפת
התקציר הרשמי של הסרט שלפנינו קצר במיוחד: "נדמה כי מדובר בסיפור על אשה שעזבה". ובאמת, נראה שבטרם הצפיה כדאי לא לדעת יותר מדי על הסרט, שעלילתו נפתחת באופן אניגמטי למדי אך הולכת ומתבהרת בהדרגה. זהו סרטו השישי כבמאי של השחקן מתייה אמלריק ("הפרפר ופעמון הצלילה", "קוונטום של נחמה") ומככבת בסרט ויקי קריפס ("חוטים נסתרים") בתור אם לשניים השרויה במשבר רגשי מתמשך. הוא הוקרן בפסטיבל קאן 2021 וזכה לתשבוחות גם על עבודת הצילום והעריכה.
הקרנה: שלישי 07.09 בשעה 21:00, קולנוע לב תל אביב

"הבלדה על הפרה הלבנה" (2021), בהטש סנאיה, מרים מוגדאם, איראן
חייה של מינא סופגים מהלומה בלתי נתפסת כשהיא מגלה שבעלה המנוח, באבאק, הוצא להורג בגין פשע שכלל לא ביצע. הרשויות האיראניות מואילות בטובן להתנצל על המשגה ולהציע פיצוי כספי. למרות זאת, מצבה של מינא מוסיף להסתבך: היא מאבדת את עבודתה ואת דירתה, נאבקת במשפחת בעלה הדוחקת בה להינשא לאחיו, ומנסה לעשות הכל כדי לדאוג לבתה החירשת־אילמת. בשעה שמצבה הכלכלי הולך ומידרדר, אדם זר בשם רזה דופק על דלתה ומבקש להשיב חוב כספי שהיה חייב לבעלה. בתחילה היא חשדנית ומהוססת, אך בהדרגה מאפשרת לו מינא להפוך לחלק מחייה, מבלי לדעת על הסוד שקושר יחד את גורלם.
הקרנה: רביעי, 08.09 בשעה 21:00, קולנוע לב תל אביב

"הקן" (2020), שון דורקין, בריטניה
שנות ה-80 של המאה ה-20. רורי (ג'וד לאו), איש עסקים שאפתן, משכנע את רעייתו האמריקאית (קארי קון) ואת ילדיהם לוותר על הפרברים המפנקים של ארצות־הברית לטובת מולדתו, בריטניה. הוא משקיע את מרצו בהזדמנות עסקית בלונדון, ומחליט לשכור עבור המשפחה אחוזה היסטורית יקרה ורחבת מידות. אלא שהתוכניות המזהירות שלו הולכות ומסתבכות, ועם הקריסה הכלכלית מתחילים להיחשף גם שלל המתחים הזוגיים והמשפחתיים. סרטו הארוך השני של שון דורקין הוקרן בפסטיבל סאנדנס 2020.
הקרנה: חמישי, 09.09 בשעה 21:00, קולנוע לב תל אביב

"הדרך של חסן" (2021), סמיח קפלנוגלו, טורקיה
הבמאי הטורקי המוערך סמיח קפלנוגלו, שחתום על טרילוגיית הסרטים המופתית "ביצה" (2007), "חלב" (2008) ו"דבש" (2010), הציג השנה בפסטיבל קאן את סרטו החדש, "הדרך של חסן", שהוקרן במסגרת "מבט מסוים". עלילת הסרט עוקבת אחר חסן, איכר המעבד את חלקת התפוחים שירש מאביו ונאבק ברשות המקומית, שהחליטה להעביר קו מתח באמצע שדותיו. המסע המתוכנן שלו לחאג' במכה מאלץ אותו לקיים חשבון נפש עמוק.
הקרנה: שישי, 10.09 בשעה 21:00, קולנוע לב תל אביב

"גגארין" (2020), פאני ליאטאר, ז'רמי טרוי, צרפת
יורי, נער המתגורר בשיכון ענק בפאתי פריז, חולם להיות אסטרונאוט. כל חייו הוא גר בשיכון הזה, שנקרא על שם הקוסמונאוט יורי גגארין. הבניין כמו שזור בחייו – בו חקוקים זכרונותיו, ובו נמצאות המשפחה והקהילה שגידלו אותו, כל מה שאי פעם הכיר. כשמתפשטות באזור חדשות על תוכנית להרוס את המקום, יורי וחבריו מחליטים לעשות הכל כדי להצילו, גם כשנדמה שכל שאר הדיירים כבר הרימו ידיים. הפתרון, עושה רושם, הוא אחד: לבנות חללית. הסרט נבחר להשתתף בפסטיבל קאן 2020.
הקרנה: שבת, 11.09 בשעה 21:00, קולנוע לב תל אביב

"כוורת" (2021), בלרטה בשולי, קוסבו
סרט הביכורים היפהפה הזה, של ילידת קוסובו בלרטה בשולי, היה הזוכה הגדול של פסטיבל סאנדנס השנה, שם השתתף בתחרות לקולנוע עולמי וקטף את הפרס הגדול של חבר השופטים, פרס הבימוי ופרס חביב הקהל. הסרט, המבוסס על סיפור אמיתי, עוקב אחר אשה צעירה שבעלה נעדר מאז המלחמה בקוסובו. כאילו היעלמותו לא מכבידה עליה מספיק, משפחתה גם שרויה במצוקה כלכלית. בניסיון לייצר לעצמה מקור הכנסה היא מחליטה להקים עסק קטן. אלא שבכפר הפריפריאלי והפטריארכלי שבו היא גרה, השאיפות העסקיות שלה ונסיונותיה לחזק את עצמה ואת הנשים הסובבות אותה לא בדיוק מתקבלים בהבנה.
הקרנה: ראשון, 11.09 בשעה 21:00, קולנוע לב תל אביב

"פרה ראשונה" (2019), קלי רייכהרדט, ארה"ב
סרטה של הבמאית האמריקאית המוערכת קלי רייכהרדט ("ונדי ולוסי", "נשים מסוימות") מתרחש ב-1820 בדרום-מערב ארצות-הברית. הוא מציג את סיפורם של שני גברים משולי החברה שמתחברים יחדיו ועולים על סטארט־אפ: מכירת עוגיות חלב וחמאה. לשם כך הם זקוקים לחלב, שאותו הם יכולים להשיג רק בדרך אחת: חליבת הפרה היחידה באזור. היא שייכת לסוחר אמיד, שכמובן לא מודע למעשה הגניבה המתרחש מתחת לאפו. במישור אחד, זהו סיפור על חברוּת מיוחדת בין גברים מיוחדים; במישור אחר, זה גם סיפור על לידתו של הקפיטליזם האמריקאי.
הקרנה: שני, 12.09 בשעה 21:00, קולנוע לב תל אביב

"פרה ראשונה". ג'ון מגרו.

"פרה ראשונה". ג'ון מגרו.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?