"לשחרר את גאי" – ביקורת #1: בידור, קלילות והנאה

"לשחרר את גאי". ריאן ריינולדס.

"לשחרר את גאי". ריאן ריינולדס.

"לשחרר את גאי" הוא סרט מבדר, משעשע פה ושם, שנועד בראש ובראשונה למעריצי ריאן ריינולדס. הסרט וההומור שבו -כולל השירים בפסקול- הם בני דמותו של ריאן ריינולדס והפרסונה הקולנועית שלו, שהוא בין מפיקי הסרט. הסגנון לא כל כך רחוק מסרטי "דדפול" בכיכובו.

גאי (ריינולדס) חי במשחק מחשב, ואין לו מושג שהוא NPC, דמות רקע בלבד, בניגוד לדמויות האחרות ששחקנים ברחבי העולם שולטים בהן. גאי מנהל חיים שגרתיים שחוזרים על עצמם והוא נהנה מהם. תמיד לבוש באותם בגדים, בכל בוקר הולך לעבוד כפקיד בבנק ונהנה משיחת החולין עם המאבטח שם. הוא, כמובן, כמו מיליוני אנשים בכל העולם (האמיתי). הוא מתקשה לקבל את התגלית שהוא חי בעולם שלא קיים, מומצא. לא צריך להכיר יותר מדי את עולם משחקי המחשב כדי ליהנות מהסרט (גם מי שלא רצה שמע על "פורטנייט").

מילי וקיז (ג'ודי קומר מהסדרה "להרוג את איב", ג'ו קירי מהסדרה "דברים מוזרים", שבמאי הסרט שון לוי הוא מבין מפיקיה וביים מספר פרקים שלה) המציאו משחק שנרכש בידי אנטואן, יזם עשיר (טייקה ואטיטי, הבמאי ותסריטאי של "תור: ראגנארוק" ו"ג'וג'ו רביט", שמרגיש שעושה את התפקיד בקלות רבה). החלק של בני הזוג מעט פחות מעניין, בעיקר כי הוא לא מטופל כמו שצריך.
מילי נכנסת למשחק עם משימה שונה מהרצון לפגוע, לשדוד ולהרוג אנשים של שאר השחקנים מכל העולם, והיא פוגשת את גאי.

האזכורים של סרטים, שירים, סדרות ודמויות (כלומר מתרבות הפופ) שריינולדס כל כך חובב לא מתאימים לדמות שלו, אז במקום זה זה בא מהפה של אנטואן (הוא קורא לגאי "בתול בן 40" כי הוא מזכיר במראה את סטיב קארל על הכרזה של הסרט ההוא, ומשתמש ב"פדוואן", מונח מהטרילוגיה השנייה של "מלחמת הכוכבים").
לצ'אנינג טייטום ("מג'יק מייק") יש תפקיד משנה, ונראה שגם הוא נהנה מאוד מהמעט שיש לו. בכלל, בידור, קלילות והנאה הם מוטיבים מרכזיים (אולי גם המטרות של משחקי מחשב טובים). וזאת לא הפעם הראשונה שאני טוען שסרט עם השיר Cheek to Cheek לא יכול להיות לגמרי רע. יש הרבה משחקי מילים נחמדים על השם והמילה Guy (וגם לחברו באדי). וקטע לקראת הסוף עם הופעת אורח מפתיעה ואזכורים קולנועיים שמדגימים מה קורה כש"דיסני" הופכים לבעלים של… הכול.

תלת הממד מיותר כמו הקריינות של ריינולדס שפותחת את הסרט (ולא חוזרת) ואין שום דבר רע בבידור לשם בידור, אך נותרתי עם ההרגשה שהרעיון המוצלח לא מוצה עד הסוף, שיצא סרט בינוני במקום סרט ממש טוב.

דירוג: ★★★☆☆

לשחרר את גאי (ארה"ב, 2021)
בימוי: שון לוי | תסריט: מאט ליברמןזאק פן | משחק: ריאן ריינולדסג'ודי קומרג'ו קיריליל רל האווריאוטקרש אמבודקר, טייקה ואטיטי | מוסיקה מקורית: כריסטופר בק | צילום: ג'ורג' ריצ'מונד
הפצה: פורום פילם, החל מה-11.08.2021 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?