חיבוקים בלתי נשכחים בקולנוע

"אדומים". דיאן קיטון, וורן בייטי.

"אדומים". דיאן קיטון, וורן בייטי.

חיבוק משמעו "שלום, התגעגעתי" או "להתראות, אני עוזב". מתחבקים כששמחים, כשמחפשים נחמה, בדרך כלל ללא מילים, כי הכול מובע בחיבוק ובפנים. לפעמים זה מגיע אחרי חיפוש ממושך, ובכל המקרים הבאים בצורה מרגשת, נכונה ובלתי נשכחת.
זו אינה רשימה של כל החיבוקים הטובים ביותר אי פעם בתולדות הקולנוע, כי אני כמעט לא מציין פה סרטים שאני לא אוהב ובטוח שכחתי כמה. באמצע גם הכנסתי חיבוק אהוב עליי מפרק של סדרת טלוויזיה.
ואתם מוזמנים להוסיף בתגובות על חיבוק(ים) שאהבתם במיוחד מסרטים אחרים, כאלה שהחיבוק ולא הנשיקה (עם או בלי הצהרת האהבה) הוא העיקר.

"הבלתי אפשרי" (2012)
צונאמי מכה בתאילנד ב-2004 ומפריד משפחה. בעל (יואן מקגרגור), אישה (נעמי ווטס) ושלושת ילדיהם (הבכור הוא טום הולנד, ספיידרמן הנוכחי) מחפשים זה את זה. מרגש עד דמעות גם בלי לדעת שזה מבוסס על סיפור אמיתי.

"תנאים של חיבה" (1983)
יש יחסים קרובים ומיוחדים מאוד בין אמה (דברה וינגר) לאמה אורורה (שירלי מקליין). הפרידה קשה להן כשאמה עוברת עם בעלה וילדיהם למדינה אחרת, ואחרי החיבוק אמה אומרת את המשפט המושלם: That’s the first time .I stopped hugging first. I like that [זו הפעם הראשונה שאני הפסקתי לחבק לפניך. אני אוהבת את זה.]

"תנאים של חיבה". שירלי מק'ליין, דברה ווינגר.

"תנאים של חיבה". שירלי מק'ליין, דברה ווינגר.

"החבר'ה מהשכונה" (1991)
מאמא ובת לאבא ובן. פיוריאס (לורנס פישבורן) מחבק את בנו טריי (קובה גודינג ג'וניור) המלא בזעם וכאב, שבגדיו מכוסים בדם של חברו ורוצה להתנקם ביורים.

"אדומים" (1981)
יש כל כך הרבה קטעים טובים באפוס המעולה הזה, של מריבות, ויכוחים, דיונים, מצעדים, מסיבות, זוגיות, לחימה, ולקראת הסוף בתחנת הרכבת ברוסיה יש חיבוק נפלא בין ג'ק (וורן ביטי) ללואיז (דיאן קיטון). בקטע הבא, חלק מאירוע קבלת מפעל חיים של ביטי, קיטון מדברת על צילום הקטע הזה, וגורמת לביטי להתרגש עד דמעות.

"חוק וסדר: מדור מיוחד"
סדרות קומיות רבות מסתיימות בקטע שכולל חיבוק קבוצתי (המופע של מרי טיילור מור, בנות הזהב, חברים, משפחה מודרנית; אגב, ב"חברים" היו כמה חיבוקים טובים במשך השנים).
במשך 12 העונות הראשונות הובילו את הסדרה הזאת הבלשים השותפים אליוט סטייבלר (כריסטופר מלוני) ואוליביה בנסון (מרישקה הריגטיי), והיחסים האפלטוניים ביניהם היו קרובים וידעו עליות וירידות. ב-Paternity, הפרק ה-9 של העונה התשיעית, אוליביה מסיעה את קאת'י, אשתו של אליוט, לבדיקה לקראת סוף ההיריון שלה, ומכונית נכנסת בהן. אוליביה מטפלת בקאת'י שמאבדת את ההכרה וכשהיא לכודה במכונית יורדים לה המים והיא מתחילה לדמם. הבהילות המדהימה של אליוט שמגיע בריצה (אחרי טיסה במסוק ונסיעה במכונית) אל בית החולים, אל אשתו ובנו הטרי מוסיפים המון. ולאחר מכן הוא יוצא למסדרון ומודה לאוליביה. ואז הוא מסתובב ומחבק אותה. סוף סוף!

"אי-טי: חבר מכוכב אחר" (1982)
רגע הפרידה שלו מאליוט (הנרי תומאס) בסוף. זה נבנה ונבנה עד שזה קורה… סוחט לגמרי, ואחת הסיבות שבמשך שנים זה היה הסרט הכי מצליח אי פעם.

"חברים עד הסוף" (2015, Truman במקור)
גם בסרטים לא טובים יכול להיות חיבוק שזוכרים לטובה. אבא (ריקרדו דארין) ובן בסרט הספרדי על גבר שהולך למות ומעדיף להסתיר את זה מהבן שלו. הם מצליחים לבטא כל כך הרבה מבלי להוציא הגה בחיבוק הזה.

"הקוסם מארץ עוץ" (1939)
דורות'י (ג'ודי גרלנד) נפרדת מחבריה בארץ עוץ לפני שהיא עוזבת חזרה לקנזס בספיה. בחיבוק עם הדחליל, הראשון שפגשה עם הגיעה לשם, היא אומרת: .I think I'll miss you most of all [אני חושבת שלך הכי אתגעגע.]

"הקוסם מארץ עוץ". ריי בולגר, ג'ודי גרלנד.

"הקוסם מארץ עוץ". ריי בולגר, ג'ודי גרלנד.

וגם:

הנרי (שון קונרי) מחבק את בנו אינדיאנה ג'ונס (הריסון פורד) אחרי שהוא מגלה שהוא לא התרסק עם הטנק הנאצי ב"אינדיאנה ג'ונס ומסע הצלב האחרון" (1989).

בילי (ג'סטין הנרי) רץ לזרועות אמו (מריל סטריפ) בפארק ב"קרמר נגד קרמר" (1979).

ג'ורג' (ג'יימס סטוארט) מחבק את בני המשפחה שלו בסוף "אילו חיים נפלאים" (1946).

אלי שגב

אני רוצה להוסיף את סצינת "הייתי שלך ב'שלום'" (You had me in Hello) של רנה זלווגר וטום קרוז ב"ג'רי מגוואייר", שמסתיימת בחיבוק מרגש (ללא נשיקה!) של שניהם.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?