"איפה אנה פרנק" של ארי פולמן יפתח את פסטיבל ירושלים 2021

"איפה אנה פרנק".

"איפה אנה פרנק". איור: לנה גרובמן.

הסרט הישראלי "איפה אנה פרנק" של ארי פולמן יפתח את פסטיבל הקולנוע ירושלים 2021 (ה-38 במספר), כשבועיים אחרי שהוקרן בפסטיבל קאן.

"איפה אנה פרנק" לוקח השראה מהחברה הדמיונית שאנה פרנק תיארה ביומנה, קיטי. בסרט האנימציה של פולמן, קיטי מתעוררת בעוד שנה מהיום, בבית אנה פרנק באמסטרדם, ואינה יודעת שעברו למעלה מ-75 שנה מאז שהסתיימה המלחמה. הסרט עוקב אחר קיטי כשהיא יוצאת למסע ברחבי כל אירופה על מנת לברר מה קרה לחברתה, אנה. פולמן עבד על הסרט במשך כ-8 שנים, 4 מתוכן היו בעמל ההפקה עצמו בישראל. באנימציה השתתפו למעלה מ-200 אנימטורים, חלקם מישראל ורובם ממדינות אחרות, שיצרו 159 אלף ציורים לסרט בטכניקה של דמויות באנימציה קלאסית על רקעים בנוים ומצולמים במיניאטורות. שותפו הותיק של פולמן יוני גודמן ביים גם הפעם את האנימציה, ואת הרקעים בנו הצוות של ווס אנדרסון בלונדון ("מר שועל המהולל").

"שמח ונרגש לפתוח את פסטיבל הקולנוע ירושלים עם 'איפה אנה פרנק'," מסר פולמן, "סרט שעליו עמלו במשך 4 שנים 40 אמנים ישראלים, ושמחלקת העיצוב שלו שכנה כל אותם שנים מרחק הליכה ממקום ההקרנה בבריכת הסולטן. מקווה שההקרנה תהפוך לאירוע בלתי נשכח גם לילדים שיצפו וגם לעולם המבוגרים." מובילי הפסטיבל ד"ר נועה רגב ואלעד סמורזיק הוסיפו: "הסרט הוא יצירת אנימציה מרהיבה ביופיה שעתידה להלהיב צופים מכל הגילאים, מבוגרים וילדים כאחד. ארי פולמן, שהקדיש כעשור מחייו לעבודה על הסרט, עיבד לקולנוע את סיפורה הנודע של אנה פרנק באופן מקורי ופורץ דרך."

פסטיבל הקולנוע ירושלים יתקיים בין ה-24 באוגוסט ועד ה-4 בספטמבר. לרשימת כל הסרטים הישראלים שיוקרנו בו לחצו כאן.

[…] פסטיבל טורונטו יתקיים השנה בין ה-9 ל-18 בספטמבר, ויכלול הקרנות אינטרנטיות כמו גם הקרנות פיזיות בטורונטו. רגע לפני טורונטו, "איפה אנה פרנק" יפתח את פסטיבל ירושלים. […]

[…] מהרגיל של כמעט שבועיים: בין ה-24 באוגוסט ל-4 בספטמבר. סרט הפתיחה יהיה "איפה אנה פרנק" של ארי פולמן, שערך את הקרנת […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?