הוכרזו הסרטים הישראלים בפסטיבל כרמל לקצרים 2021: "באמצע שום מקום", "סינדרום פיינגולד" ועוד

"באמצע שום מקום".

"באמצע שום מקום". צילום: תום גולדווסר.

הוכרזו הסרטים הישראלים שיוקרנו בפסטיבל כרמל הבינלאומי לקולנוע קצר 2021 (השני במספר) בזכרון יעקב, ובינהם "באמצע שום מקום" של אושרי כהן עם דרור קרן וצחי גראד, סרט המציאות המדומה "סינדרום פיינגולד" של נמרוד שפירא בקולותיהם של צחי הלוי ונלי תגר שהוקרן בפסטיבל טרייבקה, "התאונה" של אמרי דקל קדוש עם עלמה זק ומוריס כהן, "פיל בסנטר" של זיו ממון עם נעמי לבוב, "כל יום כיפור" של עופר וייזר עם ליא קניג ועוד. חבר השופטים בתחרות הישראלית יכלול כמעט את אותם האנשים מהשנה שעברה, והם המלחין-במאי-מפיק נפתלי אלטר (יו"ר), המבקרים יעל שוב, רון פוגל, ויונתן גת, המפיקה נאוה לוין, הצלם-במאי איתן חריס, והאנימטורית יהלי הרבט. הפרס הראשון בתחרות העלילתית נאמד ב-10,000 ש"ח בתור מענק של קרן מקור לסרטי קולנוע וטלויזיה לפיתוח הסרט הקצר הבא של היוצר/ת הזוכה, כמוהו גם פרס האנימציה. פרס התעודה נאמד ב-8,000 ש"ח מענק של הקרן החדשה לקולנוע וטלויזיה לסרט הבא, ובתחרות הבינלאומית כל קטגוריה נאמדת באלף ש"ח.

יוקרנו בפסטיבל 110 סרטים מרחבי העולם באורך של דקה עד 35 דקות לכל היותר, ובתחרות הבינלאומית ישפטו עמית גורן, ניקולא גלינר ותיאודורה מגדילבסקי.

פסטיבל כרמל יתקיים במהלך חג סוכות, ה-21 עד ה-24 בספטמבר, פיזית בזכרון יעקב (באולם הקולנוע של מלון אלמא, במוזיאון העליה הראשונה ובחצרות האיכרים המשוחזרות) ודרך האינטרנט. ההשתתפות בפסטיבל היא ללא עלות אך מותנית בהרשמה מראש דרך אתר הפסטיבל. מייסד הפסטיבל והמנהל האמנותי שלו, השחקן דוד "דדי" שאדי, מסר: "בשנה שעברה הקורונה שינתה לנו את כל התוכניות, והפסטיבל התקיים במתכונת וירטואלית בלבד, ועדיין עלה על כל התחזיות והציפיות ומשך עשרות אלפי צופים."

רשימת הסרטים הישראלים בפסטיבל כרמל 2021:

"באמצע שום מקום", אושרי כהן
"סינדרום פיינגולד", נמרוד שפירא
"התאונה", אמרי דקל קדוש
"פיל בסנטר", זיו ממון
"כל יום כיפור", עופר וייזר
"דובדבן", נעמה להב
"כלב", יהונתן אופק
"אנטרופיה", מתן פורטנוי
"39", ענת שוורץ
"המורי", דניאל ביטון
"פרדייז", אסף סבן
"האם ראית את האיש הזה?", יותם בן-דוד
"שמש זורחת למטה", דילן יוסף שטרית
"האישה מבר בלו", ג'לאל מסארווה
"איפה שהחול והמים נפגשים", גל בידרמן
"אמיר ואליס", גל גונן
"לב מדבר", קרני בצלאל
"דגה", קורלין זורע
"אמנה", גיא נמש
"כאשר היית איתי", אפרת שלום דנון, גילי דנון

מיכל שמש

אשמח להצתרף לרשימה המכוונת להשתתפות בפסטיבל

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?