הוכרזו הזוכים בפסטיבל כרמל לקצרים 2020: "טאץ'" העלילתי הישראלי הטוב ביותר

"טאץ'". נטע רות.

"טאץ'". נטע רות.

הוכרזו הזוכים בפרסי פסטיבל כרמל הבינלאומי לקולנוע קצר 2020 (הראשון במספר) ובראשם קטף "טאץ'" של ניר ברגר את פרס הסרט העלילתי הישראלי הטוב ביותר. הפרס הוא מענק פיתוח בחסות קרן מקור לקולנוע ולטלויזיה בגובה 12 אלף ש"ח. חבר השופטים שכלל את המלחין-במאי-מפיק נפתלי אלטר (יו"ר), העורכת יעל פרלוב, המבקרים יעל שוב, רון פוגל, ויונתן גת, המפיקה נאוה לוין, הצלם-במאי איתן חריס, ניקולא גלינר ותיאודורה מגדילבסקי – נימק את בחירתו: "זהו סרט אירוני ונוקב אך גם נוגע ללב. מבע קולנועי מדויק, דיאלוגים קולעים, פיתול עלילתי מבריק וליהוק מושלם תורמים לחוויה המאד מיוחדת של הסרט הנבון הזה."

הפסטיבל היה אמור להתקיים פיזית במהלך סוכות, אך הסגר השני בארץ בשל מחלת הקורונה העביר אותו לאינטרנט. מייסד הפסטיבל והמנהל האמנותי שלו, השחקן דוד "דדי" שאדי, מסר: "כנגד כל הסיכוים וכנגד כל המקטרגים העמדנו פסטיבל קולנוע בינלאומי חי בועט ונושם, שהעניק לישראל במשך שלושה שבועות מפלט נעים מהמציאות העצובה שנכפתה עלינו."

רשימת הזוכים בפסטיבל כרמל 2020:

התחרות הישראלית

הסרט העלילתי הישראלי הטוב ביותר
"טאץ'", ניר ברגר

הסרט העלילתי הטוב ביותר – ציון לשבח
"זכות מלידה", ענבר חורש

תעודה
"בעיניים פקוחות", חמוטל גורן

תעודה – ציון לשבח
"מיני דיויד", שאולי מלמד

אנימציה
"6|6", יהלי הרבט

התחרות הבינלאומית

הסרט העלילתי הבינלאומי הטוב ביותר
The Lillies Seller, איגור גאלוק, ארגנטינה

תעודה
Cell 364, מתילדה באבו וזואי רוסין, צרפת
La Guapa, פאולו קמרנו, ספרד

אנימציה
Epirenov, אלחנדרו אריאל מרטין, ארגנטינה

[…] חבר השופטים בתחרות הישראלית יכלול כמעט את אותם האנשים מהשנה שעברה, והם המלחין-במאי-מפיק נפתלי אלטר (יו"ר), המבקרים יעל […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?