קופות: "שאנג-צ'י ואגדת עשר הטבעות" שבר את שיא ה'לייבור דיי' בפער עצום

"שאנג-צ'י ואגדת עשר הטבעות". סימו ליו.

"שאנג-צ'י ואגדת עשר הטבעות". סימו ליו.

הסרט המארוולי בעל הפן האסייתי "שאנג-צ'י ואגדת עשר הטבעות" רשם הצלחה מרשימה בצפון אמריקה עם בכורה בגובה 71.4 מיליון דולרים בקרב 4,300 בתי קולנוע, על פי הערכות. האנליסטים בהוליווד ציפו לבכורה נמוכה בהרבה בשל שתי סיבות: הראשונה היא זן הדלתא של הקורונה מכה בארה"ב וראינו את הקהל האמריקאי מדיר את רגליו מסרטי קולנוע; הסיבה השניה היא עיתוי הסרט שזז מפברואר השנה אל ה'לייבור דיי', זמן די מנומנם בלוח הזמנים הקולנועי. מחזיק השיא עד כה היה "ליל המסכות" של 2007 (!) עם 30.6 מיליון דולרים, בעוד "שאנג צ'י" צפוי להכניס 83.5 מיליון דולרים בסופ"ש המוארך שיכלול גם את החג הזה (היום, 6 בספטמבר).

הבכורה של "שאנג צ'י" מרשימה גם משום שהיא כל כך קרובה לשל "האלמנה השחורה" (80.3 מ"ד). בעוד הסרט השני מכיל דמות מוכרת מהיקום הקולנועי של מארוול ושחקנית מפורסמת ואהודה (סקרלט ג'והנסון), "שאנג צ'י" הוא דמות שמוצגת לראשונה, עם שחקנים אסייתים שרוב קהל היעד לא מכיר (לקהל חובב הסרטים הזרים מוכרים טוני לונג ומישל יאו). לכל היותר הקהל מכיר את השחקנית אקוויפנה, אבל היא בינתים לא שחקנית שמושכת עדרי אנשים, בטח לא כמו סקרלט ג'והנסון. ראש דיסני אמר שההפצה של "שאנג צ'י" בבלעדיות לקולנוע (בניגוד ל"אלמנה השחורה" שהופץ גם לשירות הסטרימינג 'דיסני פלוס' במקביל לקולנוע) תהיה ניסוי מענין, ונראה שהניסוי בהחלט הצליח. בזכות ההפצה הבלעדית לקולנוע, "שאנג צ'י" צפוי להמשיך לגרוף הכנסות משמעותיות גם בשבועות הקרובים (45 ימי בלעדיות לקולנוע; ונזכיר ש"האלמנה השחורה" צלל ב-67.8 אחוזים בהכנסות בשבוע השני שלו).

בשאר העולם (מחוץ לצפון אמריקה), "שאנג צ'י ואגדת עשר הטבעות" הוסיף עוד 56.2 מיליון דולרים. סכום לא רע לסרט עם שחקנים אסייתים, בטח כשסין אינה חלק מההפצה בינתים (וטרם נקבע תאריך להפצה שם). בסך הכל הכנסותיו מסביב לעולם נאמדות בכ-139.7 מיליון דולרים.

"קנדימן". יאיא עבדול-מאטין השני.

"קנדימן". יאיא עבדול-מאטין השני.

בהמשך טבלת שוברי הקופות של סוף השבוע, תפס המותחן "קנדימן" את המקום השני אחרי ירידה בת 52 אחוזים בהכנסותיו מהשבוע שעבר, שהתבטאה בתוספת של 10.6 מיליון דולרים בקרב 3,569 בתי קולנוע, על פי הערכות. בסך הכל בשבועיים גרף הסרט 39.1 מיליון דולרים. אחריו קומדית המשחקים "לשחרר את גאי" הוסיפה עוד 8.7 מיליון דולרים בקרב 3,885 בתי קולנוע. בסך הכל ב-4 שבועות גרף הסרט 91.9 מיליון דולרים. רביעי בטבלה הוא סרט האנימציה לילדים "מפרץ ההרפתקאות: הסרט" עם תוספת של 4 מיליון דולרים בקרב 3,004 בתי קולנוע. בסך הכל ב-3 שבועות גרף הסרט 30.3 מיליון דולרים. וחותם את החמישיה העליונה "ג'אנגל קרוז" עם תוספת של 4 מיליון גם כן, בקרב 3,075 בתי קולנוע. בסך הכל ב-6 שבועות גרף הסרט 105.6 מיליון דולרים.

שימו לב שהדרמה הקומית "טנגו שלום" (ש.ל.ר, Tango Shalom) שמספרת על רב יהודי שמצטרף לתחרות ריקודים, עלתה בבכורה והכניסה 16,033 דולרים בקרב 4 בתי קולנוע.

"טנגו שלום (ש.ל.ר)". ג'וס לניאדו.

"טנגו שלום". ג'וס לניאדו.

שיוכים: שוברי קופות
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?