קופות: "האלמנה השחורה" עם הבכורה הגבוהה בקורונה ועוד 60 מ"ד בסטרימינג

"האלמנה השחורה". סקרלט ג'והנסון.

"האלמנה השחורה". סקרלט ג'והנסון.

סרט הספין-אוף "האלמנה השחורה" הנחית לאולפני מארוול-דיסני נתוני הכנסות מלהיבים מאד: בקופות בצפון אמריקה הכניס הסרט בבכורתו 80 מיליון דולרים מ-4,160 בתי קולנוע, על פי הערכות, שזה שיא לתקופת מגיפת הקורונה ובפער משמעותי מעל מחזיק התואר עד כה, "מהיר ועצבני 9" (כ-70 מ"ד). בשאר העולם הכניס הסרט בבכורתו עוד 78 מיליון דולרים מ-46 ארצות (לא כולל סין, שבה טרם נקבע תאריך הפצה אגב), ובסך הכל בצירוף שני הנתונים גרף הסרט מסביב לעולם 158 מיליון דולרים. המספרים האלה דחפו את הכנסות כלל 'היקום הקולנועי של מארוול' ל-22 מיליארד דולרים (!) מאז שנת 2008 (24 סרטים).

אבל בעיני הדבר המלהיב באמת הוא נתוני ההכנסות של הסרט משירות הסטרימינג 'דיסני פלוס', שהאולפנים משחררים לראשונה: מעל 60 מיליון דולרים שנכנסו ישירות לקופתם של דיסני (כי בניגוד לבתי הקולנוע, אין חלוקת רווחים עם אף גורם). זהו סכום מדהים בהתחשב בכך שהצופים נדרשים לשלם כ-30 דולרים כדי 'להשכיר' את הסרט (PVOD), מה שבחישוב מהיר אומר ש-2 מיליון בתי אב הזמינו את הסרט לצפיה ביתית במקום לצאת אל בתי הקולנוע (במדינות שבהן פועל 'דיסני פלוס'). עדכון 13.7: גורמים בענף מדווחים לאינדיווייר שבין 67-80 אחוזים מההזמנות נעשו מצפון אמריקה להערכתם, שזה אומר שיתכן ודיסני הרוויחו על הסרט מ'דיסני פלוס' יותר מאשר מבתי הקולנוע (בדגש על הרוויחו, כלומר אחרי ההתחשבנות עם בתי הקולנוע, שזה משהו כמו 50 אחוזים בממוצע מההכנסות שאנחנו עוקבים ומדווחים עליהן בקופות).

יש שתי דרכים להסתכל על ההכנסות של "האלמנה" מהקולנוע ומהסטרימינג: מצד אחד, הסרט הצליח בענק והפך לשובר קופות הגדול ביותר של התקופה, גם מול סרטים ששומרים על חלון ההפצה הבלעדי לקולנוע. זו יכולה להיות אנחת רווחה לבתי הקולנוע, שקיצם אינו ממשמש ובא כל כך מהר (אם בכלל). ומהצד השני, ההכנסה מהסטרימינג כל כך גדולה שקשה שלא לתהות האם בזכות הביקוש הרב לסרט, עד לאן היה דוחף את ההכנסה בקולנוע אילולא יצא במקביל בסטרימינג? כלומר בפועל, כמה כסף הפסידו בתי הקולנוע?

"האלמנה השחורה". פלורנס פיו, סקרלט ג'והנסון.

"האלמנה השחורה". פלורנס פיו, סקרלט ג'והנסון.

בסך הכל, אם מצרפים את הכנסות הקולנוע והסטרימינג של "האלמנה השחורה" מגיעים לכ-215 מיליון דולרים מסביב לעולם ומסביב לפלטפורמות (215 קצת נמוך מחיבור פשוט ל-218, משום שבדרך היו הרבה עיגולי מספרים אשר העלו אותו מדי) – אבל ראוי לשים לב לנתון מענין נוסף: הכנסות "האלמנה השחורה" בבתי הקולנוע בצפון אמריקה ביום שבת צנחו ב-41 אחוזים בהשוואה להכנסות ביום שישי (יום הבכורה). הירידה התייצבה קצת ביום ראשון (סיום סוף השבוע בצפון אמריקה, מקביל לשבת אצלנו) עם כ-25 אחוזים. לשם השוואה, מחזיק השיא הקודם לקורונה, "מהיר ועצבני 9", ירד ב-25.2 אחוזים בשבת למול שישי, ואז ב-20.2 אחוזים בראשון למול שבת. פשוט נקודת הפתיחה היתה שונה: "האלמנה" הכניס כ-39 מיליון דולרים ביום שישי, בעוד "מהיר" הכניס 30 מיליון.

"מהיר ועצבני 9". וין דיזל.

"מהיר ועצבני 9". וין דיזל.

כתבתי הרבה מאד על "האלמנה השחורה", ברם היו עוד סרטים בבתי הקולנוע בצפון אמריקה שרכשו להם כרטיסים: "מהיר ועצבני 9" נדחק למקום השני בטבלת שוברי הקופות עם תוספת של 10.9 מיליון דולרים מ-3,649 בתי קולנוע על פי הערכות, שזו ירידה של 52.7 אחוזים מהשבוע שעבר. בסך הכל גרף הסרט עד כה 141.3 מיליון דולרים בצפון אמריקה ב-3 שבועות ועוד 400.5 מיליון בשאר העולם. "בייבי בוס 2" התמקם שלישי בטבלה עם 8.7 מיליון דולרים מ-3,688 בתי קולנוע ובסך הכל בשבועיים גרף 34.7 מיליון. אחריו "הטיהור לנצח" עם עוד 6.7 מיליון דולרים שהצטברו ל-27.4 מיליון בשבועיים. וחותם את החמישיה העליונה "מקום שקט 2" שהוסיף 3 מיליון דולרים וחצה את רף 150 מיליון הדולרים (150.7 מ"ד) ב-7 שבועות. בשאר העולם הוא צבר עד כה 128.3 מיליון דולרים.

שיוכים: שוברי קופות

[…] צ'י" בבלעדיות לקולנוע (בניגוד ל"אלמנה השחורה" שהופץ גם לשירות הסטרימינג 'דיסני פלוס' במקביל לקולנוע) תהיה ניסוי מענין, ונראה שהניסוי בהחלט הצליח. בזכות […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?