"הכול בכל מקום בבת אחת" – ביקורת: חכם, מטופש, מושקע, מופרע

"הכל בכל מקום בבת אחת". קה יוי קוואן, מישל יו, סטפני הסו.

"הכל בכל מקום בבת אחת". קיי היו קוואן, מישל יו, סטפני הו.

מזמן לא היה שם של סרט שמבטא אותו כל כך במדויק. "הכול בכל מקום בבת אחת" ארוך מדי וקצר מדי, חוזר על עצמו, לא מוצא את עצמו, מוגזם, מגוחך, מרגש, מצחיק, חכם, מטופש, מושקע, מופרע, מצולם נהדר, ומכיל חלקים גדולים במנדרינית (כולל דיאלוגים מעורבים באנגלית). הוא בעיקר לא אחיד. אבין כאלה שיחשבו שהוא נוראי ואת אלו שיחשבו שהוא גאוני. הוא בהחלט לא לכל אחד, ונהדר שהוא מוקרן בארץ בבתי הקולנוע.

הסרט עוסק בבעלת מכבסה (מישל יאו, "נמר דרקון" ועוד הרבה סרטים טובים מ"עשיר בהפתעה"), הקשר שלה עם בעלה (קיי היו קוואן, שידוע כילד שלצד אינדיאנה ג'ונס ב"המקדש הארור" וב"הגוניס"), היחסים שלה עם בתה, אביה המבוגר, זכרונות, חרטות, הגשת דוח מס שנתי ועולמות מקבילים.

את הסרט כתבו וביימו דניאל שיינרט ודניאל קוואן, שעברם כבמאים קליפים ניכר בסרט הזה (בעיצוב, בתלבושות, בזוויות הצילום, בעריכה). בסרטם Swiss Army Knife עם דניאל רדקליף היה רעיון מקורי שלא הספיק לסרט באורך מלא.

"הכל בכל מקום בבת אחת". ג'יימי לי קרטיס.

"הכל בכל מקום בבת אחת". ג'יימי לי קרטיס.

ב"הכול בכל מקום בבת אחת", כמו שאפשר להבין מהשם שלו, יש המון מרכיבים, שזה לא בהכרח רע, אבל לפעמים הסרט מאבד את קו העלילה שלו, ולקראת הסוף מגלים עוד מניע לסיפור שהיה חבוי אי שם. הבמאים-תסריטאים דניאל ודניאל מפעילים את מערבל המזון, ולפעמים שוכחים לסגור את המכסה ומשפריץ לכל עבר.
בהצגת הכול בבת אחת דברים מאבדים את משקלם. רגעים נוגעים ללב משנים את גוונם כשלפניהם ואחריהם יש רגעים שכמו לקוחים מ"ג'קאס" (תכנית וסרטים נהדרים, שם לאפקט המצטבר יש תפקיד מרכזי בהנאה). לרגע מזכירים את הסרט "רטטוי", אך במקום להניח לזה שבים וחוזרים לבדיחה עד שהיא לא מצחיקה, וכשמנסים להפוך את זה לרציני זה לא עובד. כך, לצד קטע אדיר עם שתי אבנים (שלא רציתי שייגמר), יש פרודיה על "2001: אודיסיאה בחלל" שמתאימה לסרטי "האקדח מת מצחוק" (אין משהו עכשווי יותר להשוואה, למרבה הצער). אם היה מדובר בדרמה-פעולה בלבד הסרט היה מאבד מהחן ומהקסם שלו אבל הכול עניין של מינון ומידה. הדמות של הלקוחה במכבסה שמגלמת ג'ני סלייט אינו כל כך ברור בשביל מה הוא ואם היו מוציאים אותה לא היה מורגש חסרונם.

"הכל בכל מקום בבת אחת". ג'יימס הונג, מישל יו, קה יוי קוואן, סטפני הסו.

"הכל בכל מקום בבת אחת". ג'יימס הונג, מישל יו, קה הוי קוואן, סטפני הו.

קשה לדמיין מישהו אחרת בתפקיד; מישל יאו מושלמת בשבילו. וגם קיי היו קוואן מצוין לצדה בתפקיד מורכב ומשתנה שמצליח לשמור על איפוק. בכלל, שניהם בתפקיד הראשיים מועילים מאוד כגורמים מאזנים לסרט שבשלב מסוים הופך לקליידוסקופ שמסתובב בלי הפסקה.
יש קרבות מוצלחים (שימו לב, אם תרצו, לשינוי בפורמט/ביחס של המסך בחלקים מסוימים) ונחמד לראות את ג'יימי לי קרטיס שהקריירה שלה זוכה לתחיה מסוימת.

דירוג: ★★★☆☆

הכל בכל מקום בבת אחת (ארה"ב, 2022)
בימוי: דניאל קוואןדניאל שיינרט | תסריט: דניאל קוואןדניאל שיינרט | משחק: מישל יאוסטפני הו, קיי היו קוואןג'יימס הונגג'יימי לי קרטיסטאלי מדלג'ני סלייט | מוסיקה מקורית: סון לוקס | צילום: לרקין סייפל
הפצה: יונייטד קינג, החל מה-21.04.2022 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?