“משקלו הבלתי נסבל של כישרון ענק" – ביקורת: מסע משוגע וכיפי

"משקלו הבלתי נסבל של כישרון ענק". ניקולס קייג'.

"משקלו הבלתי נסבל של כישרון ענק". ניקולס קייג'.

"משקלו הבלתי נסבל של כישרון ענק" היא קומדיית אקשן בכיכובו של ניקולס קייג' בתפקיד עצמו, או יותר נכון, פרודיה של עצמו. יכול להיות שאלו היו הציפיות הנמוכות שלי, אבל חייב להודות שהמסע המשוגע שהסרט לוקח את הצופים די כיפי. יחד עם זאת, חייבים לפחות לחבב את ניקולס קייג' בשביל הסיכוי הכי קטן להנות מהסרט. יש אזכורים בלתי פוסקים לסרטים של ימי הכוכבות שלו בשנות התשעים ובכללי יש הרבה מאוד ממנו על המסך בכל רגע נתון.

זהו סרטו השני של הבמאי טום גורמיקן (הראשון היה הקומדיה הרומנטית "הדייט שהביך אותי" משנת 2014) אותו כתב ביחד עם קווין אטן, שעיקר הניסיון שלו בכתיבה הוא לסדרות קומיות. הם יחד כתבו גם לסדרה Ghosted (2017-2018), אותה יצר גורמיקן. הניסיון הקומי שלהם ללא ספק עזר עם ההומור בסרט הזה, שהולך קרוב לגבול של מוגזם, אבל לא חוצה אותו. עוזר גם שהשחקן הראשי בלי הרבה מעצורים. השניים הצליחו להשחיל גם כמה סצינות דרמטיות, שדווקא מצליחות להעביר את המסר שלהן בצורה שלא מרגישה מאולצת מדי.

"משקלו הבלתי נסבל של כישרון ענק". ניקולס קייג', פדרו פסקל.

"משקלו הבלתי נסבל של כישרון ענק". ניקולס קייג', פדרו פסקל.

ניקולס קייג' ("קון אייר", "הפריצה לאלקטרז" – שניהם מוזכרים בסרט) מרגיש שהקריירה שלו כבר לא מתקדמת והוא נואש לקבל תפקיד שיחזיר אותו לתודעה הציבורית. בהברקה תסריטאית, דמותו הצעירה רודפת אותו ודורשת שייעשה כל מה שצריך בשביל מעמד הכוכבות שלו. הריכוז וההערצה העצמיים שלו כל כך עצומים שהוא לא מצליח לראות את הצרכים והרצונות של בתו אדי (לילי מו שין) ושל גרושתו הטרייה אוליביה (שרון הורגן, "קטסטרופה"), איתה שמר על יחסים טובים. הסוכן של קייג' (ניל פטריק האריס, "איך פגשתי את אמא", "מטריקס: התחייה"), שמודאג ממצבו הכלכלי, מייעץ לו לקבל הצעה להתארח במסיבה של עשיר ספרדי במיורקה עבור מיליון דולר.

כשהוא מגיע למיורקה הוא פוגש את חאווי גוטיירז (פדרו פסקל, "וונדרוומן 1984", "נרקוס"), שמעריץ את קייג' בכל רמח איבריו. גוטיירז מתרגש מכל רגע שהוא לידו ויעשה הכל בשביל שיסכים לגלם תפקיד בתסריט שכתב. הבעיה מתחילה כשסוכני CIA (טיפאני האדיש, "טיול בנות", ואייק ברינהולץ, "הפרויקט של מינדי") מגייסים אותו לרגל אחרי גוטיירז, שמסתבר שהוא ראש של קרטל סמים מהגדולים בעולם וחטף בת של מועמד לנשיאות המדינה כדי לגרום לו לפרוש.

"משקלו הבלתי נסבל של כישרון ענק". פדרו פסקל, ניקולס קייג'.

"משקלו הבלתי נסבל של כישרון ענק". פדרו פסקל, ניקולס קייג'.

אמנם איכות רוב הסרטים שקייג' לוקח בהם חלק בשנים האחרונות מוטלת בספק, מה שכלל לא מוטל בספק הוא שקייג' שחקן מאוד עסוק וזה משאיר את היכולות שלו מאוד חדות. הסרט הזה איפשר לו לשחרר את כל המעצורים. הוא דרמטי ומוטרף, אבל באופן הכי טוב שאפשר לדמיין. חשוב לשים לב שלמרות שהוא מגלם את עצמו, החיים שמוצגים בסרט הם לא שלו (לדוגמה, יש לו שני בנים במציאות, ובסרט יש לו בת אחת). פסקל מצליח להשוות לרמות הדרמה של קייג' ולא להחוויר מולו. הורגן משחקת מצוין לאורך כל הסרט ומאזנת את המוגזמות של שאר הדמויות. מי שמפתיעה היא טיפאני האדיש, שאמנם כן משתמשת בהומור, אבל עושה זאת באופן מאופק למדי, לא כמו שהתרגלנו בסרטיה אחרים (או בראיונות איתה).

טכנולוגית ההצערה שמאוד פופלרית בשנים האחרונות, בעיקר בסרטי אקשן, לא ממש הגיעה לשיאה עדיין. אז אפשר להבדיל בין קייג' המבוגר ולקייג' הצעיר כשהם מדברים ביניהם, אבל אין שום דבר טבעי במראה של הצעיר, מה שהורס את האשליה שהסרט מנסה למכור לצופים.

"משקלו הבלתי נסבל של כישרון ענק". פדרו פסקל, ניקולס קייג'.

"משקלו הבלתי נסבל של כישרון ענק". פדרו פסקל, ניקולס קייג'.

האם מדובר בסרט מעולה? רחוק מזה. האם כל בדיחה קולעת? לא ממש. מה שכן, זה סרט אקשן קומי שלא לוקח את עצמו ברצינות, עשוי טוב ובעיקר זורם ומהנה לצפייה.

דירוג: ★★★☆☆

משקלו הבלתי נסבל של כישרון ענק (ארה"ב, 2022)
בימוי: טום גורמיקן | תסריט: טום גורמיקןקווין אטן | משחק: ניקולס קייג'פדרו פסקלטיפני הדיששרון הורגןפקו ליאוןניל פטריק האריסלילי מו שין | מוסיקה מקורית: מארק אישאם | צילום: נייג'ל בלאק
הפצה: פורום פילם, החל מה-21.04.2022 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?