ביקורות בקצרה: "אמבולנס" ו"מורביוס"

"אמבולנס". ג'ייק ג'ילנהול, יאיא עבדול-מאטין השני.

"אמבולנס". ג'ייק ג'ילנהול, יאיא עבדול-מאטין השני.

"אמבולנס"

סרט אקשן של מייקל ביי, שהביא לנו את "הפריצה לאלקטרז", "ארמגדון" וסדרת סרטי "רובוטריקים". הפעם הוא עיבד סרט דני באותו שם וליהק את ג'ייק ג'ילנהול ("הר ברוקבק", "הנסיך הפרסי: חולות הזמן") ויאיא עבדול-מאטין ("אקווה-מן", "מטריקס" התחייה") לתפקידים הראשיים. דני שארפ מושך את אחיו ויל, החייל המשוחרר, לביצוע שוד בנק מסעיר. כשהשוד לא מתנהל כמו בתכנון, השניים חוטפים ניידת אמבולנס שבתוכה שוטר שנפגע במהלך השוד ופרמדיקית אמיצה שדואגת להשאיר אותו בחיים.

מה שבדקות הראשונות נראה כמו סרט אקשן מהדור הישן, מאלו שלא היה בהם יותר מדי עומק, אבל מספיק קטעים מלהיבים ושורות מחץ שאפשר לצטט במשך שנים קדימה, מתגלה כסרט מגוחך, לא אמין, עם הרבה יותר מדי קטעים מיותרים, הרבה פחות מדי תחכום, בעיקר ברמת הדיאלוגים, וצילום תזזיתי שבאמת מקשה על הריכוז (מייקל ביי ממש התלהב מצילום עם רחפנים. מישהו בהפקה היה צריך להגיד לו שמידתיות זה ערך חשוב). אמנם לא השתעממתי במיוחד, כי הסרט שומר על קצב טוב, אבל הוא באמת אחד הסרטים הגרועים שראיתי לאחרונה.

דירוג: ★☆☆☆☆

"מורביוס"

חברת ההפקות "סוני" מעוניינת להוציא כמה שאפשר מההצלחה המסחרית המדהימה שהיא מקבלת מהזיכיון שלה על דמותו של ספיידרמן והדמויות הקשורות אליו. לאחר ששחררה את ספיידרמן להצטרף ליקום מרוול (MCU) ולחבריו הנוקמים, היא מקדמת פרויקטים של הנבלים של ספיידרמן באופן עצמאי. זה התחיל ב"ונום" (שקיבל גם המשך) ועכשיו הגיע תורו של מורביוס – הערפד החי.

"מורביוס".

"מורביוס".

ג'רד לטו נכנס לעורו של דמות האנטי גיבור, שהתפרסמה לראשונה בקומיקס ב-1971 וזכורה לי בעיקר מהסדרה המצוירת משנות ה-90. מייקל מורביוס הוא גאון שמשקיע את מרצו בריפוי המחלה הגנטית הנדירה ממנה הוא סובל. המחקר שלו מביא אותו לתרופה שמשלבת גנים של עטלפים ערפדיים. כמו שאפשר לנחש, זה לא ממש מסתדר כמו שהוא חושב. עם אפקטים בינוניים מטה ועלילה חסרת מעוף, הדבר המפליא היחיד הוא כמה צעיר נראה ג'רד לטו בן ה-50 (אולי הוא באמת ערפד חי…?).

דירוג: ★★☆☆☆

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?