"קדימה קדימה" – ביקורת: עקבות של רגשות

"קדימה, קדימה". וודי נורמן, חואקין פיניקס.

"קדימה, קדימה". וודי נורמן, ואקין פיניקס.

"קדימה קדימה" זה מה שיעשה כל מי שינסה לצפות בסרט הזה בשירות סטרמינג כלשהו או ב-VOD. לא בטוח שאני רוצה להיות חבר של אנשים שאוהבים את הסרט הזה, שיש בו פחות עניין מאשר בישיבה בחדר המתנה בקופת חולים (לא חשוב באיזו קופה אתם או לאיזה סניף תלכו).

סרט הדרמה נטול הדרמה הזה הוא מהסרטים שמוציאים שם רע לסרטים אמריקאים עצמאיים וקשה להבין מה מפיקים, משקיעים והשחקנים אהבו בתסריט שהם קראו. זהו סרטו הרביעי של הבמאי מייק מילס, ואהבתי בערבון מוגבל רק אחד מהם, אבל הוא משום מה מצליח בכל פעם ללהק שחקנים מובילים לסרטים שלו. "מצוץ מהאצבע" (Thumbsucker) כלל את טילדה סווינטון וקיאנו ריבס; "נשות המאה ה-20" עם אנט בנינג וגרטה גרוויג נראה מבטיח יותר ממה שהוא היה. גם ב"קדימה קדימה" הוא מציג מצב שאין בו כמעט התפתחות, ללא מטרה, חסר פואנטה, בלי עניין, לא מותח ולא מבדר. הסרט משעמם מכדי להיות יומרני. אין בו תובנות, אין מספיק רגעים מקוריים ודווקא היו הרבה אנושיות וחן ב"בגינרס" (Beginners) של מיילס עם יואן מקגרגור וכריסטופר פלאמר, שבו היה אב זקן וחולה. ב"קדימה קדימה" יש אמא זקנה על ערש דווי ועקבות של רגישות, אולם הם דועכים מהר מאוד.

הסרט, ששמו לקוח מתוך דיאלוג בסרט שהוא מקרי וסתמי כמו רוב מה שנאמר, מוכיח שוב שגם בסרטים הגרועים ביותר יכול להיות ניצוץ של הבטחה בתחילתם. ויו (גבי הופמן) נוסעת לסייע לבעלה פול (סקוט מק'נירי), שעזב את הבית וסובל מבעיות נפשיות. לשם כך מתגייס אחיה ג'וני (ואקין פיניקס) לגור בביתה -תחילה למשך סוף השבוע- ולשמור על בנה ג'סי בן התשע, שלא ראה את דודו למעלה משנה. הילד, כמובן -כי זה סרט-, מתנהג מוזר ואינו ככל הילדים בני גילו. זה נחמד שהילד לא מקסים או שובה לב אבל חבל שגם הסרט כמוהו: לא מקסים או שובה לב.
ג'וני נוהג לפרוט את מחשבותיו למכשיר הקלטה כמו יומן. המכשיר גם משמש אותו מקצועית לנסיעות ברחבי ארצות הברית כדי להקליט ריאיונות עם ילדים. החלקים האלה מרגישים תיעודיים; גם זה בהתחלה בסדר אבל מהר מאוד זה רק עוד מאותו דבר וכמו לצפות בהרבה חומר גלם של שיחות שלא ייכנסו לסרט תיעודי טוב.

"קדימה, קדימה". וודי נורמן.

"קדימה, קדימה". וודי נורמן.

הצילום בשחור-לבן יפה אך לולא הייתי מחכה לראות את הסרט בבית הקולנוע והייתי מנסה לצפות בו בבית, סביר להניח שלא הייתי מגיע לכתוביות הסיום שלו. על רקע כתוביות הסיום, אגב, יש עוד ראיונות עקרים עם הילדים.

דירוג: ★☆☆☆☆

קדימה, קדימה (ארה"ב, 2021)
בימוי: מייק מילס | תסריט: מייק מילס | משחק: חואקין פיניקסגבי הופמןוודי נורמןסקוט מק'ניירי | מוסיקה מקורית: אהרון דרסנרברייס דסנר | צילום: רובי ריאן
הפצה: לב סרטים ובתי קולנוע, החל מה-26.05.2022 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

אחד

לך תעשה חמוצים מר יונתן דורון

משתמש אנונימי (לא מזוהה)

המבקר ראה כנראה סרט אחר או שבאמת מוטב שיעשה חמוצים

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?