"אהבה בשחקים: מאווריק" – ביקורת #2: אקשן מותח ומלהיב, כמו פעם

"אהבה בשחקים 2: מאווריק". טום קרוז.

"אהבה בשחקים 2: מאווריק". טום קרוז.

"אהבה בשחקים: מאווריק" היא דרמת פעולה על טייס מבוגר בחיל הים האמריקאי שמוחזר ליחידה המובחרת בה צמח כדי להכשיר את הדור הבא של הטייסים במשימה מיוחדת. זהו סרט המשך לסרט "אהבה בשחקים" משנת 1986 בכיכובו של טום קרוז ומשתמש בלא מעט אזכורים ויזואליים. בכלל הסרט מרגיש כאילו הגיע מתקופה אחרת (נלך על שנות ה-80, למה לא?), לא מותאם ל-2022 ואולי זו בדיוק הסיבה שכדאי היה ליצור אותו. סרט בלי יותר מדי תוכן או עומק, צפוי מאוד, עם קטעי אקשן מותחים ומלהיבים ופשוט כיפי לצפייה, כמו פעם. קצת מעל שעתיים שעוברות מהר מאוד.

גם סרטו הראשון של הבמאי ג'וזף קוזינסקי היה המשך לסרט משנות ה-80, "טרון: המורשת", כך שהוא מתורגל בהכנסת אלמנטים מסרטים ישנים ושדרוגם להווה. ככל הנראה, ההיכרות עם קרוז, שכצפוי, משמש גם כמפיק של הסרט, אותו ביים בסרט המד"ב המוצלח "אבדון" (2013), תרמה לכסא הבמאי. עם שחקני המשנה המרכזיים, ג'ניפר קונולי ("נפלאות התבונה", "רקוויאם לחלום") ומיילס טלר ("וויפלאש", "כלבי מלחמה") עבד על "רק האמיצים" (2017), שעסק בכבאים שעובדים יחד להציל עיירה משריפת ענק. כלומר, סיפור די דומה רק עם מטוסים. קריירת הבימוי הלא מאוד ארוכה שלו הכינה אותו בדיוק לפרויקט הזה.

מעל 30 שנים מאז אירועי הסרט הקודם, קפטן פיט "מאווריק" מיטשל (קרוז, סדרת סרטי "משימה בלתי אפשרית" ועוד רבים אחרים) הוא טייס בפרויקט למטוס ניסיוני של חיל הים, שעדיין מחזיק בזכר של חברו גוּס (שנהרג בסרט הקודם) ככוח מניע ומפקס. בעוד שהדור שלו כבר הגיע לדרגת אדמירל, במשך שנים הוא מתחמק מקידום כדי שיוכל להמשיך להיות באוויר. רגע לפני שהוא מקורקע, חברו "אייסמן" (ואל קילמר, שהשתתף בסרט הקודם, "באטמן לנצח", "הדלתות") מושך אותו ליחידת הטייסת המובחרת בה הכירו והתמקצעו יחד. הוא מסיק שההעברה תציב אותו כטייס מהשורה, אבל מגלה שהוא עומד להיות מדריך, תפקיד שניסה בעבר, אך הפסיק כמעט מיידית.

היחידה מקבלת משימה מיוחדת ומאוד מסוכנת ורק למאווריק יש את הסיכוי ללמד קבוצה של טייסים צעירים ומובחרים איך לבצע אותה בהצלחה ולהישאר בחיים. עם מפקד חדש שבז לו (ג'ון האם, "מד מן") ובנו של גוּס (טלר) כאחד הטייסים שהוא מדריך שזועם עליו, הוא צריך להלך בין הטיפות ולעשות את התפקיד בצורה הטובה ביותר בלוח זמנים מצומצם מאוד, כדי לא למצוא את עצמו מחוץ לשירות. ברקע (מאוד) יש את פני בעלת הבר המקומי (קונולי) איתה יש לו עבר רומנטי והווה שכולל משיכה גדולה ופלרטוטים מתמשכים, כי מהו סרט שנות ה-80 בלי מושא אהבה?

"אהבה בשחקים 2: מאווריק". טום קרוז, ג'ניפר קונלי.

"אהבה בשחקים 2: מאווריק". טום קרוז, ג'ניפר קונלי.

טום קרוז מבצע את אותה דמות שהוא בדרך כלל עושה, עם אותה כריזמה מתפרצת שנשמרה לאורך כל הקריירה המפוארת שלו. קונולי מקסימה (ועם הרבה יותר מדי איפור), אבל ללא בשר אמיתי לדמות שלה, גם אם היא לא מוחזקת במשבצת של האישה הקטנה שמחכה לאהובה שישוב. טלר שהתחטב מאוד, כנראה בשביל הסצינה של המשחק חשוף החזה על החוף עם שאר הטייסים שמאזכרת את הסרט הקודם (איך לא?), עושה את התפקיד טוב, אבל העימות בינו לבין הדמות של מאווריק לא מספיקה בשביל לייצר עוגן רגשי אמיתי. בכלל רוב הדמויות חד מימדיות.

קרבות האוויר והאימונים מרשימים וסוחפים מאוד, ועומדים בציפיות מהסרט. קרוז התעקש שהסצינות יבוצעו ללא מסך ירוק, ולכן כל השחקנים שמגלמים טייסים היו צריכים לעבור תכנית אימונים לעמוד בלחצים גבוהים במהלך הטיסות, אותה תכנן קרוז (שהוא טייס גם מחוץ למסך).

"אהבה בשחקים 2: מאווריק". מוניקה ברברו, מיילס טלר, גלן פאוול, טום קרוז.

"אהבה בשחקים 2: מאווריק". מוניקה ברברו, מיילס טלר, גלן פאוול, טום קרוז.

האם יש הצדקה לסרט ההמשך הזה, מלבד מקור לנוסטלגיה מדוללת? כמו ברוב המקרים, התשובה היא – לא ממש. אבל מה שאי אפשר לקחת ממנו הוא ההנאה הקלה אותה הוא מספק לצופים. פשוט חשוב להגיע עם ציפיות מותאמות ולצפות בסרט הראשון לפני כן.

דירוג: ★★★☆☆

אהבה בשחקים 2: מאווריק (ארה"ב, 2022)
בימוי: ג'וזף קוסינסקי | תסריט: ג'ים קאשפיטר קרייגג'ייק אפס ג'וניורג'סטין מארקסכריסטופר מק'קוריאריק וורן סינגר | משחק: טום קרוזמיילס טלרגלן פאוולמוניקה ברברוג'יי אליסלואיס פולמןג'ניפר קונליואל קילמר
הפצה: פורום פילם, החל מה-25.05.2022 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?