המפיקה ומנכ"לית האקדמיה לשעבר דנה לרנר מונתה לסמנכ"ל פעילות ישראל בחברת ההפקה SIPUR

"".

דנה לרנר. באדיבות יח"צ.

המפיקה ומנכ"לית האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלויזיה לשעבר, דנה לרנר, מונתה לתפקיד סמנכ"לית פעילות ישראל בחברת ההפקה הבינלאומית SIPUR. מטרתה העיקרית של 'סיפור', המתויגת בתור 'סטודיו בינלאומי לקולנוע וטלויזיה', היא לקדם קו-פרודוקציות של תוכן ויוצרים ישראלים בשוק הבינלאומי.

לרנר מביאה עמה ניסיון של מעל ל-20 שנים בחברות הפקה ובערוצי טלויזיה כדי לקדם הפקה ויצוא של פורמטים ישראלים מקוריים, סדרות מקור ותוכן דוקומנטרי. היא החלה את דרכה המקצועית בתור מזכירה ועוזרת ב'מטר הפקות' לעמי אמיר ולאריק ברנשטיין ("הבורגנים"), ולאט לאט התפתחה והפיקה שם בעצמה. לאחר שאמיר וברנשטיין התפצלו, הקימה ביחד עם ברנשטיין את 'עלמה הפקות'. בהמשך נכנסה ל-HOT בתור עורכת משנה בערוץ הבידור, ומשם למפיקה אחראית (רפרנטית) מטעם החברה להפקות הפנים שלה בערוצי הילדים, ב-HOT3 וב-HOT8 ("עספור" ו"צל של אמת" בינהן). עוד, כיהנה בתור מפיקה ראשית של חטיבת הטלויזיה ב'כאן 11', בין 2018 ל-2020 כיהנה בתור מנהלת פיתוח בחברת 'HSCC סלוצקי אפיקי תקשורת', ובין 2020 לינואר 2022 כיהנה בתור מנכ"לית האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלויזיה.

'סיפור' הוקמה בידי יזם הגז והנפט גדעון תדמור (בעלים) והבמאי ומגיש הטלויזיה גלעד אמיליו שנקר (מנכ"ל, יוצר "המועדון לספרות יפה של הגברת ינקלובה"), והיא זוכה להשקעה בפרויקטים מאת MGM ו'אמזון' (Amazon). החברה השלימה לאחרונה סבב גיוס הון מ'פועלים אקוויטי' (זרוע ההשקעות של בנק הפועלים), חברת הביטוח כלל, בית ההשקעות IBI, והמשקיעה סטלה הנדלר (בעבר מנכ"לית בזק), שגם חברה בבורד של החברה. בין הפרויקטים האחרונים של 'סיפור' אפשר למנות את הסדרות התיעודיות "אייכמן: ההקלטות האבודות" (שעלתה לא מזמן ב'כאן 11') ו"מינכן 72" (שתעלה אוטוטו ב-HOT8 ונוצרה בשיתוף חברת Telepool בבעלות וויל סמית' וג'יידה פינקט סמית').

על הצטרפותה של לרנר ל'סיפור' מסר המנכ"ל שנקר כי הם "רואים בכך אבן דרך חשובה בעבודה מול התעשיה המקומית. לדנה היכרות רבת שנים עם יוצרים ישראלים והיא חלק מההתקדמות של SIPUR לקדמת ענף הקולנוע והטלויזיה בישראל ובעולם."

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?