ביקורת: נ.ב. אני אוהב אותך / P.S. I Love You

נב אני אוהב אותך

דרמה רומנטית הפונה לקהל הזוגות המאוהבים, ומצליחה להקסים ולרגש בצורה חביבה והומוריסטית לפעמים.

צריך לתת הרבה קרדיט לג'רארד באטלר על המגוון המיוחד שהוא מצליח לעשות בתפקידים שלו. עדין לא טום הנקס, באטלר עדין מנסה לא להיתקע על ז'אנר סרטי הפעולה הקשוחים, ולמרות שעשה סרטים כמו "300" ו"שלטון האש", הוא גיוון גם עם הסרט המוסיקלי, "פנטום האופרה", ועכשיו גם הסרט הרומנטי, "נ.ב. אני אוהב אותך". קולו העמוק של באטלר בהחלט הלם את תפקיד פנטום האופרה, שלא לדבר על המלך ליאונדיס ב-"300", אבל ב"נ.ב." צריך קצת זמן להתרגל לעוצמה הווקאלית שלו. העוצמה הזו לא הולמת כמו כפפה את התפקיד הרומנטי-שרמנטי שלו ב"נ.ב.", אבל לאט לאט כשהדמות נחשפת, האוזן מסתגלת לקולו.

ריצ'ארד לה-גרבנזה אימץ את הנובלה של סיסיליה הרן, והצליח ליצור "צ'יק פליק" בין יבשתי מקסים ומשעשע לזוגות. סיפור האהבה החזק של שתי הדמויות הראשיות יכול להוות קנאה להרבה בחורות בודדות, ועל כן מסוכן להציע אותו לכל אחד ואחת. אפשר אפילו להסתייג מה"אחד", משום שהגברים ימצאו את עצמם בסערת רומנטיקה קיטשית, ואולי יצליחו להתנחם רק ברגעי הציניות המעטים שיש בסרט.

ג'רי (באטלר) והולי (הילרי סוואנק) הם זוג משמיים. טוב, לא בדיוק. הם רבים הרבה, וכבר נשואים 9 שנים, אבל עדין מאוהבים בטירוף האחד בשניה. אחרי סצינה מגוחכת קצת, שבה אנו מתוודעים לאהבה המוזרה בין הזוג (וכמובן נאלצים להתמודד עם הקול של באטלר, ולהתפלא מהרזון המטורף שאימצה סוואנק), מגיע הרגע הקשה. ג'רי נפטר ממחלה, והולי הופכת לשבר כלי מוחלט, ומתנתקת מכל חברותיה וממשפחתה. אבל נוכחותו של ג'רי לא נמוגה, ומסתבר שלפני מותו, הוא עשה הכנות כדי ללוות את הולי במאמץ להיות עצמאית.

בכל יום תקבל הולי מכתב בדואר עם הוראה חדשה שתעזור לה להתמודד עם מותו של ג'רי. ההוראות שמעביר לה ג'רי מונעות מהולי להתנער ממנו, למרות שמטרתו היא ההיפך המוחלט. הוא מדריך אותה דרך כל התלאות שעברו הזוג במשך שנות היכרותם, ואפילו מצליח להביא אותה לאירלנד, ארץ הולדתו, ומזכיר בה את כל העבר הרחוק שלהם, כשנפגשו.

אחרי שני אוסקרים על תפקידי דרמה קשים במיוחד, האחד על "מיליון דולר בייבי" והשני על "בנים אינם בוכים", הילארי סוואנק ממשיכה לצעוד קדימה. סוואנק הולכת ב"איזי", ובוחרת לה סרטים שמתאימים לה. אחרי שהשתתפה ב"דליה השחורה" המטופש, עברה לסרטים אינטימים יותר, ש"נ.ב." הוא המוצלח ביותר בינהם.

זוכת אוסקר נוספת, קאת'י בייטס, מגלמת את אימה של הולי. בייטס מנפיחה בדמות קשיחות ועוצמה כפי שהיא רגילה לעשות, אך לאט לאט הדמות מתפתחת ומערכת היחסים המשתקמת עם הבת, גורמת לה לשבור את החומות ולהחצין קצת רגשות.

בשביל סרט רומנטי, "נ.ב. אני אוהב אותך" הוא טיפה ארוך, אבל הקסם והחן שמצליח ליצור לה-גרבנזה מחפה על כך והזמן לא מורגש כמעט. כממתק לקינוח, במאי הצילום, טרי סטייסי, מעשיר את הסרט עם תצלומי נוף מרהיבים של אירלנד.

דירוג: ★★★★☆

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?