קדימון רשמי ומתורגם ל"עג'מי"

"עג'מי", שהוא כרגע (עד שאראה את כל הסרטים המועמדים לאופיר ואחליט סופית) הסרט הישראלי הטוב ביותר שראיתי השנה, התחדש בקדימון רשמי ומתורגם. אסופת הסיפורים הרוקמת את הסרט, מציגה פסיפס חיים של תושבי שכונת עג'מי ביפו ואחרים, שנקלעו אליה בצל המציאות האלימה והמסוכסכת בעיר. תהנו:

דור

כמה אפשר? כמה אפשר? כמה אפשר לשחזר את אותה המציאות הכואבת בישראל לקולנוע? למה לא לעשות סרטים מעט יותר מהנים? אנשים באים לראות סרטים במטרה לשכוח מהבעיות, הן הפרטיות והן המדיניות, למה צריך לדחוף את זה גם לקולנוע? לא נמאס? לא מספיק יש את זה במציאות, צריך לראות את זה גם באמצעי בידור שאמורים להשכיח לנו את כל זה?

כל הסרטים, בין אם זה "בופור" (הסתמי) ובין אם זה "ואלס עם באשיר"(המתלקק)/"עג'מי"(הנדוש), כולם מספקים את החוויה המוכרת והלא נעימה של המציאות בישראל. הקולונוע הישראלי סובל מזה שנים מחוסר יצירתיות עצום.

אלי שגב

אני לא חושב שזה הוגן לבקש רק סרטים "מהנים". בסך הכל, 2009 כן היתה שנה עם סרטים ישראלים מרוממי רוח, כשהבולט בינהם הוא ללא ספק "סיפור גדול" (קרוב ל-300 אלף כרטיסים). אז יש גם מזה, וגם מזה 🙂

ארז

ראיתי את עג`מי בהקרנה מוקדמת. סרט אמיץ, מרתק, ושונה להפליא. ללא ספק ציון דרך בקולנוע הישראלי.

זה לא סרט מבדר. גם אני לעיתים מחפש קולנוע קליל ומשעשע אבל הסרטים החשובים , שיזכרו בהיסטוריה של הקולנוע ואומנות בכלל, הם הדרמות והסיפורים האנושיים.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?