הוכרזו הזוכים בפסטיבל שומרון הראשון: "הנה אנחנו" של ניר ברגמן הטוב ביותר

"הנה אנחנו". ניר ברגמן, משה אדרי.

הבמאי ניר ברגמן עם פסלון הזכיה בפסטיבל על "הנה אנחנו", מממן הפרס משה אדרי, ראש מועצת שומרון יוסי דגן, שר התרבות חילי טרופר, ומנהלת הפסטיבל אסתר אלוש. צילום: אולפני אתרוג, באדיבות הפסטיבל.

פסטיבל הקולנוע תמוז בשומרון 2022 (הראשון במספר) הישראלי הכריז על הזוכים שלו, והם "הנה אנחנו" של ניר ברגמן בפרס הסרט העלילתי הטוב ביותר, ו"גשם בעיניים" של רון עומר בפרס הסרט התיעודי הטוב ביותר. הפרס העלילתי נאמד בגובה 20 אלף ש"ח מטעם חברת 'יונייטד קינג' והפרס התיעודי נאמד בעשרת אלפים ש"ח מטעם חברת 'הרי זהב'. מעבר לפרס הכספי, הוענק פסלון זכיה שעיצב האמן המקומי מאיר שרון, בעל הסטודיו 'קדם' מהישוב איתמר. הפסלון עשוי מברזל מוזהב ובו עמוד משומרון העתיקה, עטור בפילם של סרט ועליו המילה 'שומרון'.

יו"ר חבר השופטים בתחרות העלילתית היה פרופ' רמי קמחי, ויו"ר חבר השופטים בתחרות התיעודית היתה ד"ר זוהר אלטמן ראביד. חברי צוות השיפוט היו אנשי מסלול הקולנוע באוניברסיטת אריאל.

בין הסרטים שהתמודדו על הפרסים בפסטיבל הראשון ניתן למצוא את "אפריקה" של אורן גרנר (עלילתי), "אגדת חורבן" של גידי דר (עלילתי-אנימציה), "לוס אנג'לס דרום" של שרון יעיש וגולן רייז (תעודה), "נשים מתות מהלכות" של הגר בן אשר (עלילתי, ארה"ב), "לעזוב את גן עדן" של עופר פריימן (תעודה), "מרגלים מבית", "שפאר בדרך להוליווד", "המספר העגול", "הסוד של הרשב"י" ועוד. עוד, התקיימו אירוע מחווה לקולנוען אבי נשר שהגיע עם סרטו האחרון "תמונת ניצחון", וסדנת כתיבה קומית מאת השחקן-תסריטאי-סטנדאפיסט שלום אסייג, שגם הנחה את טקס הנעילה והענקת הפרסים. המפיק והבעלים של 'יונייטד קינג' ו'סינמה סיטי' משה אדרי, מסר: "הפקתי לפחות עשרה סרטים, אם לא יותר, בשומרון. אני בטוח שנמשיך ונעשה מאמץ להביא לפה את פרס אופיר. אני אעשה הכל, אני אוהב את המקום, אתם חלק ממדינת ישראל ועל זה אין לנו ספק. כמה שיותר הפקות כאן בשומרון."

"זו חגיגה אמיתית," אמרה מנכ"לית ויוזמת הפסטיבל, אסתר אלוש, "אנחנו יחד עושים כאן היסטוריה." ראש המועצה האזורית שומרון ומייסד הפסטיבל יוסי דגן, הוסיף: "[אנחנו] פותחים את שערי היצירה לכל מגוון הדעות, המגוון האמנותי, המגוון של העם היפה שלנו. אנחנו עושים ציונות ובונים את ארץ ישראל. ציונות זה לבנות בתים וכבישים אבל גם לעשות תרבות, ספורט וגם קולנוע זו ציונות." עוד הוסיף דגן: "האמירה שלנו בתחום הקולנוע היא שאין אמירה – השומרון הוא כמו כל אזור אחד בישראל. יש לנו קולנוע ויהיה כמו בתל אביב, ירושלים, בגליל, בנגב ובערבה. יחד נשלים את השינוי – השומרון יהפוך לבירת התרבות של ישראל."

הפסטיבל הופק בחסות קרן רבינוביץ', איגוד התסריטאים, יונייטד קינג, אולפני אתרוג, יקב הר ברכה, אוניברסיטת אריאל ואחרים. המנהל האמנותי ומפיק הפסטיבל היה יועד בן יוסף.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?