הבמאי רובן אוסטלונד יגיע לישראל ויתארח בפסטיבל ירושלים 2022

"משולש העצבות". רובן אוסטלונד.

"משולש העצבות". רובן אוסטלונד.

הבמאי השוודי רובן אוסטלונד יגיע לישראל ויתארח בפסטיבל הקולנוע ירושלים 2022 (ה-39 במספר) לכבוד הקרנת סרטו זוכה דקל הזהב בפסטיבל קאן "משולש העצבות". זהו הישג מרשים עבור פסטיבל ירושלים, שהנחית את אוסטלונד יחד עם סרטו הזוכה כשהם בשיא הצלחתם, פחות מחודשיים אחרי שהתחרו בפסטיבל הקולנוע החשוב בעולם. בטקס פתיחת הפסטיבל בירושלים יקבל אוסטלונד אות הוקרה מיוחד על הישגיו בתחום הקולנוע, ובמהלך הפסטיבל תוצג רטרוספקטיבה של עבודתו.

כזכור, לפני שבועיים פרסמתי ש"משולש העצבות" דובר האנגלית של אוסטלונד יפתח את פסטיבל ירושלים השנה ב-21 ביולי בבריכת הסולטן. הסרט מתויג בתור סאטירה מושחזת על האלפיון העליון, על משפיענים ומשפיעניות ועל פערי המעמדות. במרכז העלילה ניצבים דוגמנית מצליחה ודוגמן מצליח קצת פחות שמנהלים קשר הנע בין הרומנטי לאינטרסנטי. השניים יוצאים לשיט על ספינת תענוגות שרוב התיירים בה הם מיליונרים ואוליגרכים המתייחסים בפטרונות לעובדים שעל הסיפון, אבל את ההפתעה האמיתית הסרט שומר לסוף. מופיעים בסרט וודי הארלסון בתור רב החובל השיכור של הספינה, האריס דיקינסוןשרלבי דיןזלטקו בוריק ואיריס ברבן.

"משולש העצבות". האריס דיקינסון, שרלבי דין.

"משולש העצבות". האריס דיקינסון, שרלבי דין. צילום: פרדריק ונזל, ©Plattform-Produktion.

סרטו הארוך הראשון של אוסטלונד יצא בשנת 2004, ובשנת 2014 פרץ לתודעה עם סרטו "כח עליון", שקטף את פרס השופטים בקאן ועובד גם לגרסה אמריקאית. הוא זכה בפרס דקל הזהב לראשונה ב-2017 עם "הריבוע", ועם "משולש העצבות" נכנס למועדון המצומצם של במאים שזכו פעמיים בפסטיבל קאן (לצד מיכאל הנקה, האחים דארדן, פרנסיס פורד קופולה ואחרים). במסגרת הרטרוספקטיבה יוקרנו סרטיו שחלקם יראו לראשונה את המסך הישראלי "גיטרה מונגולואידית" (The Guitar Mongoloid), "סצנה אוטוביוגרפית מס' 6882" (Autobiographical Scene No. 6882), "לא רצוני" (Involuntary), "משחק" (Play) ושלושת הסרטים שהוזכרו קודם.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?