"צעקה 6" – ביקורת: המשך מכבד לכל חמשת הסרטים הקודמים

"צעקה 6".

"צעקה 6". © 2022 Paramount Pictures. Ghost Face is a Registered Trademark of Fun World Div., Easter Unlimited.

"צעקה 6" הוא סרט המשך מאוד. מעבר למספר המתקדם (באנגלית הוא נכתב בספרות רומיות), העלילה מתרחשת שנה אחרי הסרט הקודם (מ-2022), האירועים שם מוזכרים שוב ושוב ורוב הדמויות מוכרות משם. כמו הסרטים האחרונים בסדרה שלעולם לא תיגווע (כמו נבל בסרט אימה שמסרב למות), מדובר במוצר מבדר, לא סרט טוב במיוחד, אך לא טוב כמו הסרט הראשון מ-1996 (או כמו השלישי). היכולת של מפיקי סרטי אימה להנפיק במהירות כה רבה סרט נוסף ראויה להערכה אך גם מעוררת תהיות בנוגע לאיכות והופכת את זה מיצירה למוצר. הלוואי ויסתפקו בסרט הזה אבל בטוח צפוי לנו סרט נוסף בעתיד הנראה לעין.

האחיות סם וטארה קרפנטר (מליסה בררה הבינונית וג'נה אורטגה, שמאז הסרט הקודם התפרסמת בתפקיד הראשי בסדרה "ונסדיי") עזבו את וודסברו לטובת ניו יורק אחרי סדרת הרציחות שהיו מעורבות בה וממשיכות לרדוף אותן נפשית וציבורית. יחד איתן עברו גם האחים צ'אד ומינדי. טארה הולכת לקולג', וכולם שומרים דואגים לשמור עליה מהצקות ורוצחים פוטנציאליים. כי ghostface (פני הרוח) שב לרדוף אחריהן ואחרי סובביהן (כולל דמויות חדשות, מה שהופך אותן לחשודות). זה ישר מביא את גייל וות'רס (קורטני קוקס) לעיר, כמובן.

"צעקה 6". ג'נה אורטגה, מליסה בררה.

"צעקה 6". ג'נה אורטגה, מליסה בררה.

עלילת הסרט מתרחשת בליל כל הקדושים (בדיוק לפורים אצלנו), אך מעניין שבעוד יש מחופשים בולטים לנבלים מסרטי האימה הקלאסיים (יום שישי ה-13, סיוט ברחוב אלם, האלווין, מעורר השאול) לא רואים ייצוג מסדרות סרטים עכשוויות יותר.

קוקס היחידה ששרדה מאז הסרט הראשון אחרי מותו המצער של דיואי (דיויד ארקט) בסרט הקודם, וחילוקי דעות בנוגע לשכר של נב קמפבל (סידני בחמשת הסרטים הראשונים) לסרט הנוכחי. בסרט יש ניסיון לדבר על קלישאות של "סדרות סרטים" כפי שעשו בסרטים הראשונים בנוגע לסרטי אימה אך זה מרגיש מאולץ והקטע המרכזי עצמו שבו זה קורה אינו מוצלח.

"צעקה 6". קורטני קוקס.

"צעקה 6". קורטני קוקס.

מסתמכים ומדברים על כל חמשת הסרטים הראשונים, וזה נחמד שמכבדים את מה שהיה לפניהם ולהתייחס לזה בנוגע לציפיות של הצופים. הבעיה היא שלא מספיק מכירים את הדמויות ומתקשרים אליהן, מה שהופך את המשחק לפחות "מסוכן". ממש היה חבל המוות של דיואי ב"צעקה" (2022) בגלל שליווינו אותו לאורך השנים והסרטים והוא נוגע ללב. ג'וש סגארה, שחקן חדש לסדרת הסרטים, בולט לטובה בין כולם.

יש אכזריות רבה ברציחות הפעם (יותר מתמיד, אולי) עם הרבה נעיצות של סכינים בגוף (לא כל כך הרבה דם) שאינן כה קטלניות כפי שמצופה, או שמדובר פה בקבוצת דמויות עמידות במיוחד.

"צעקה 6".

"צעקה 6".

בסרטים רבים הנבל מסביר את מניעיו ארוכות עד שבא לך לצעוק "תהרוג אותם כבר!" אבל במקרה הזה מושכים את זה יותר ויותר מדי וכל ה"מערכה" האחרונה חלשה יחסית ומתמשכת מדי. בעיה נוספת: ביותר מדי קטעים המצלמה לא מתרחקת מספיק ויש עריכת יתר (יותר מדי חיתוכים, בשל חוסר סבלנות או חוסר ביטחון). ועוד משהו שמצביע על תכנון לקוי: שוב ושוב עוברים מיום ללילה ומלילה ליום באופן לא הגיוני. רגע אחד הם בפארק ביום, ואז מגיעים לבניין (באותה עיר) בחושך מוחלט. הרוצח תוקף אותם בשעת לילה מוקדמת (לפני שאנשים הולכים לישון) והמשטרה והאמבולנס מגיעים לפנות את הזירה באור מוחלט (גם אם היו פקקים…).

דירוג: ★★★☆☆

צעקה 6 (ארה"ב, 2023)
בימוי: מאט בטינלי-אולפיןטיילר ג'ילט | תסריט: ג'יימס ונדרבילטגאי בוסיקקווין וויליאמסון | משחק: מליסה בררהג'נה אורטגהקורטני קוקסג'זמין סבוי בראוןמייסון גודינגהיידן פנטייר | מוסיקה מקורית: בריאן טיילר | צילום: ברט ג'וטקייביץ'
הפצה: פורום פילם, החל מה-09.03.2023 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

סרט אחד הגרוים בקלנוה

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?