"שהאזאם 2: זעם האלים" – ביקורת: במקום אפקטים יש אנושיות רבה

"שהאזאם! 2: זעם האלים". זאקרי לוי.

"שהאזאם! 2: זעם האלים". זאקרי לוי.

"שהאזאם 2: זעם האלים" הוא סרט מבדר סביר-עד-מהנה, שרוב גיבורי-העל שבו הם קטינים. זה לא אומר שקהל היעד חייב להיות בהתאם (כמו במקרה של "קרבה" הבלגי שמוקרן עכשיו בבתי הקולנוע) אך במקרה הזה הקהל שייהנה ממנו במיוחד הם בשנות העשרה לחייהם.

על אף שאינו יוצא מן הכלל משום בחינה, יש לכל אורכו דבר מה שפועל לטובתו מאוד: אנושיות רבה. בסרטי פעולה רבים, בעיקר על גיבורי-על, נוטים להתרכז באפקטים, באסון בקנה מידה כמו החרבת העולם שהרעים מאיימים עליה, ושוכחים שצופים בסרטים כדי לראות דמויות בעלות אופי עם יחסים כלשהם ביניהם. סרט ההמשך הזה דואג ומקפיד מהתחלה ועד הסוף שיהיה אכפת לנו ממה שקורה לדמויות, אפילו האנשים המזדמנים שנפגעים מההרס והאימה שמתרחשים.

הסרט הוא המשך ישיר ל"שהאזאם" מ-2019. הרבה מהלב של הסרט נובע מרייצ'ל זגלר (מריה מ"סיפור הפרברים" של ספילברג) המוצלחת מאוד כתלמידה חדשה בתיכון שפרדי פרימן מוקסם ממנה ממבט ראשון. פרדי מתגורר בבית עם עוד חמישה ילדי אומנה, כולל בילי בטסון, וכולם יחד הופכים לגיבורי-על עוטי חליפות לייקרה מבוגרים -אך לא בהכרח בוגרים- שאותם מגלמים, בין השאר, זאקרי לוי ואדם ברודי.

"שהאזאם! 2: זעם האלים". לוסי לו, הלן מירן.

"שהאזאם! 2: זעם האלים". לוסי לו, הלן מירן.

הלן מירן ולוסי לו מגלמות אחיות, בנות של אטלס, אשר להוטות להשיג מטה קסמים ותפוח פרי עץ החיים (נשבע) עם קשר ישיר לחבורת הילדים שהופכים לגיבורי-על כשהם קוראים "שהאזאם!" ועדיין מנסים להתרגל להשתמש בכוחות שלהם כדי להציל אנשים. לוי מנסה להוביל את החבורה והוא עושה את זה בחן רב. ניכר שהוא נהנה בתפקיד. מירן מצוינת בקלות-לכאורה של הכעס והשימוש בכוח שהיא עושה (לכן מדובר, בעצם, ב"זעם בנות האל"), מה שגורם ללו להחוויר בתפקיד שלה.

האפקטים בינוניים וגם ההומור: לעולם לא יצחיק אותי שמישהו רואה מישהי רוכבת על דרקון וקורא לעברה "חאליסי" (…הדמות של אמיליה קלארק מ"משחקי הכס"). בגלל רגעים כאלה הושווה לוי כבר בסרט הראשון לדדפול של ריאן ריינולדס.

במסורת שסרטי מארוול הנציחו, יש שני קטעים אחרי סיום הסרט: הראשון בתחילת כתוביות הסיום הוא בינוני-סביר ואחרי כתוביות הסיום קטע נוסף שסובל מחוסר מקוריות (שמתחיל בצילום מהגב של דמות שאנחנו מכירים) שרוצה להוביל, כמובן, לסרט הבא (בעוד שנתיים-שלוש?).

דירוג: ★★★☆☆

שהאזאם! 2: זעם האלים (ארה"ב, 2023)
בימוי: דיויד פ. סנדברג | תסריט: הנרי גיידן | משחק: זאקרי לויג'ק דילן גרייזררייצ'ל זיגלרהלן מירןלוסי לואשר אנג'לרוס באטלראדם ברודי
הפצה: טוליפ אנטרטיימנט, החל מה-16.03.2023 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?