הסרט הישראלי "החייל הנעלם" עם עידו טאקו יתחרה בפסטיבל לוקרנו 2023

"החייל הנעלם". עידו טאקו.

"החייל הנעלם". עידו טאקו. צילום: דוד סטרז'מייסטר, באדיבות יחסי ציבור.

הסרט הישראלי "החייל הנעלם" של דני רוזנברג ("מותו של הקולנוע ושל אבא שלי גם", "ג'וני ואבירי הגליל") ובכיכובו של עידו טאקו ("סקיי", "כל עוד בלבב") יתחרה במסגרת הבינלאומית (Concorso Internazionale) של פסטיבל לוקרנו 2023 (ה-76 במספר) שבשווייץ.

עלילת הסרט מספרת על שלומי (טאקו), חייל בן 18, שבוחר לערוק משדה הקרב בעזה במהלך מבצע צבאי ויוצא למסע בחזרה לביתו. תוכנית העריקה מסתבכת כאשר מתגלה לשלומי כי מפקדי הצבא משוכנעים כי הוא נחטף בסערת הקרב. תמונתו עומדת להתפרסם בכל אמצעי התקשורת ושלומי, הרחק מאותו שבי לא קיים, מתעורר להבנה כי אינו בורח מהחיילים אשר חשב שרודפים אחריו אלא מזהותו שלו שהפכה לו למלכודת. עוד מככבים בסרט מיקה רייסאפרת בן צורתיקי דיין ושמוליק כהן.

הסרט מתויג בתור "מסע טרגי-קומי המתרחש תחת חום כבד ונע על פני יממה ברחובות תל אביב, בין תקווה לאימה, בין רומנטיקה לחלום בלהות." הבמאי דני רוזנברג מסר כי ההשראה לסרט נבעה משירותו הצבאי: "לילה אחד עמדתי לבד בעמדת שמירה במחנה צבאי במדבר יהודה, הייתי בן 18, לאחר מספר חודשים בשטחים בשילוב של אלימות, אימונים ושריפה בשמש. בהחלטה של רגע ירדתי ממגדל השמירה. טיפסתי על גדר המחנה והתחלתי לרוץ לכיוון בו חשבתי שהכביש הראשי. עם הזמן הרוח המכה בפנים הפכה את הריצה להליכה. את הכביש לא מצאתי והאורות היחידים שנראו באותו לילה שחור היו אורות הבסיס מאחורי. לאחר שעה ארוכה ומפוחדת הסתובבתי והתגנבתי בחזרה אל הבסיס, אף אחד לא גילה על אותה בריחה לעולם. כבר שנים אני רוצה לעסוק במהות של אותו אירוע, של אותו הלילה, ברגע בו מרדתי אך לא הלכתי עד הסוף. במחשבה מה היה קורה אילו ואולי גם במחשבה מדוע לא מרדתי מאז."

פסטיבל לוקרנו יתקיים השנה בין ה-2 ל-12 באוגוסט. השחקן והיוצר הבריטי ריז אחמד ("צלילי המטאל", "ונום") יקבל פרס על מצוינות מטעם הפסטיבל.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?