"ברבינהיימר" משכו כמעט 200 אלף צופים יחד בבכורה בישראל

"ברבי". מרגו רובי, ריאן גוסלינג.

"ברבי". מרגו רובי, ריאן גוסלינג.

צמד הסרטים "ברבי" של גרטה גרוויג ו"אופנהיימר" של כריסטופר נולן משכו כמעט 200 אלף צופים ביחד בסוף השבוע הראשון שלהם בישראל (20-22.7), כך על פי דיווח של חברת ההפצה 'טוליפ אנטרטיינמנט'. "ברבי" הוא המוביל מבין השניים עם 130 אלף צופים, ובחברת ההפצה מכתירים אותו בתור הסרט עם הבכורה השניה בגובהה אי פעם בישראל לסרט שאינו המשך או חידוש (אחרי "האחים סופר מריו: הסרט" שיצא מוקדם יותר השנה). "אופנהיימר" משך 65 אלף צופים, ובחברת ההפצה מכתירים אותו בתור הסרט בז'אנר הדרמה עם הבכורה הגבוהה ביותר אי פעם בישראל (אפשר להתווכח אם "ג'וקר" על 100 אלף הצופים שלו מתחרה בקטגוריה). עוד מציינים בחברת ההפצה כי כ-300 אלף איש פקדו את בתי הקולנוע בסוף השבוע האחרון, מה שמדגים עליה של 40% בהשוואה לסוף השבוע הקודם.

"ברבי" ו"אופנהיימר" הם שני סרטים בפרופיל גבוה (הראשון בגלל המותג המוכר והשני בגלל הבמאי המוערך שלו) שעלו באותו סוף השבוע בישראל, בצפון אמריקה ובמדינות נוספות, וזכו יחד לבאזז תוסס, עם צופים רבים בארה"ב שהצהירו כי יצפו בשני הסרטים באותו היום (יצוין "אופנהיימר" לבדו אורך 3 שעות בדיוק). התופעה הזו כונתה ברשתות "ברבנהיימר" (Barbenheimer), כהלחם של שני השמות, ואנשים אף יצרו מרצ'נדייס כגון חולצות לכבוד האירוע. לא מצאתי עדות לתופעה בישראל, אבל כן שמעתי על ישראלים שפקדו את בתי הקולנוע בביגוד ורוד לכבוד "ברבי" (ראו תיעוד לדוגמה בסרטון בסוף הכתבה).

אמנם בישראל מפיצה אותה החברה לבתי הקולנוע כאמור – טוליפ – אך היא נציגה בישראל של שני אולפנים שונים: וורנר (ברבי) ויוניברסל (אופנהיימר). וורנר מימנו והפיצו את כל סרטיו האחרונים של במאי "אופנהיימר", כריסטופר נולן, עד שפעלו בניגוד לדעתו והפיצו את סרטו הקודם "טנט" לסטרימינג במקביל לקולנוע, לא הרבה אחרי השתוללות מגיפת הקורונה. ההחלטה סיימה את שיתוף הפעולה של נולן ו-וורנר, והוא עבר ליצור את סרטיו הבאים, הראשון בהם הוא "אופנהיימר" ביוניברסל.

שיוכים: שוברי קופות
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?