הקומדיה הישראלית "ההילולה" משכה כ-250 אלף צופים ב-11 ימי הבכורה

"ההילולה". הרצל טובי, שלום אסייג, דניאל אסייג, אוולין הגואל, צחי נוי.

"ההילולה". הרצל טובי, שלום אסייג, דניאל אסייג, אוולין הגואל, צחי נוי, גרא סנדלר, אריק משעלי. צילום: אייל אפרתי.

הקומדיה הישראלית "ההילולה" של שלום אסייג ואריאל בנבג'י משכה כ-250 אלף צופים ב-11 הימים הראשונים בקולנוע (חמישי עד ראשון העוקב, כולל), כך על פי דיווח של חברת ההפצה 'יונייטד קינג'. הסרט מוקרן ב-40 עותקים ובחברה לא מוסרים את מספר הצופים המדויק, מה שאומר שהוא כנראה עוד לא בדיוק נגע ברף הגבוה אבל צפוי לחצות אותו היום-מחר.

"ההילולה" נכנס לסוף השבוע אחרי שחצה את רף 150 אלף הצופים בתוך שבוע (חמישי עד רביעי, כך על פי פרסום של שלום אסייג בפייסבוק שלו), ואז היו לו עוד ארבעה ימים (חמישי עד ראשון, כולל) כדי להוסיף עוד כמאה אלף צופים ולצבור ב-11 יום כרבע מיליון צופים. זה שאפתני כי מאה אלף ב-4 ימים זו כמות הצופים שמשך הסרט בארבעת ימי הבכורה שלו, מצד אחד יתכן שהוא קיבל דחיפה ובאזז מהרעש התקשורתי סביבו עקב ההתבטאויות של שניים מיוצריו, האחים מני ("מבקש שהאנרכיסטים לא יבואו לצפות") ושלום ("זה סרט שלי וכולם מוזמנים") אסייג; ומצד שני ישנה קצת היחלשות בדרך כלל בסופ"ש שני באקרנים וגם התחרות גדלה, כשספציפית הוא התחרה על חלק מקהל היעד שלו מול הסרט "ברבי", אשר משך 130 אלף צופים לקולנוע בסופ"ש האחרון (מספר גבוה לכשעצמו).

בכל מקרה, גם אם כבר נגע ברף וגם אם ידרשו לו עוד יום-יומיים, אלו מספרים מדהימים שמעידים שבקלות הסרט יחצה את רף חצי מיליון הצופים, ואולי אף יתקרב למיליון הצופים של "לשחרר את שולי" (שנדרש נדרש לו חודש כדי להגיע ל-800 אלף צופים, ו-13 שבועות כדי להגיע למיליון).

"יש לנו תחרות קשה בקולנוע," כתב שלום אסייג בפייסבוק, "עם 'אופנהיימר', 'משימה בלתי אפשרית' ו'ברבי', שהתקציב הממוצע שלהם הוא 150-160 מיליון דולר, והתקציב שלנו לעומת זאת הוא אולי תקציב הקפה שלהם. אבל אתכם לא מעניין התקציב. ואתם עדיין מצביעים ברגליים, כי זה שלנו."

"ההילולה" אוספת את גלריית הדמויות העשירה של "שנות ה-90" לנסיעה להילולה בקבר 'הבאבא סאלי' בנתיבות, אלא שטעות בדרך מובילה את כולם לשבי בעזה. בין היתר מככבים בסרט שלום אסייגאוולין הגואלשלומי קוריאטאוראל צבריעפר שכטרגרא סנדלרדניאל אסייגאריק משעליצחי נויחי דוידובמוריס כהןהרצל טובי ועוד.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?