יו"ר אולפני דיסני, דיק קוק, פורש אחרי 38 שנים

דיק קוק - Dick Cookדיק קוק, יושב ראש אולפני וולט דיסני, פורש באופן מפתיע, אחרי 38 שנים שעבד בחברה. קוק הצטרף לדיסני בשנת 1971 בתור מפעיל מתקנים בפארק השעשועים דיסנילנד. ב-77' עבר לאולפני החברה בבורבנק שבארה"ב, ומשם המשיך לעלות בסולם הדרגות, בין היתר להיות נשיא זרוע ההפצה של דיסני, "בואנה ויסטה", ב-88'. ב-2002 הוא התמנה להיות יושב ראש האולפנים.

בהודעה הרשמית שפורסמה היום לפנות בוקר (שבת), כתב קוק:

"אהבתי כל דקה ב-38 השנים שעבדתי בדיסני, מההתחלה בתור מפעיל מתקנים ברכבת הקיטור והמונורייל של דיסנילנד, ועד תפקידי כיושב ראש אולפני וולט דיסני. לסכם את חוויותי בדיסני בהודעה דחוסה ומסודרת היא כמעט בלתי אפשרית. אך מה שכן אומר הוא שבזמני באולפנים, השגנו הישגים רבים לתעשיה ולחברה. רשימת הכישרונות שלנו מכילה את הטובים ביותר בעסק. אני מאמין שלוח סרטי הקולנוע הבאים שלנו הוא הטוב ביותר בהיסטוריה שלנו. אבל הכי חשוב, אני אוהב את האנשים, את הקולגות שלי, את חברי הצוות שלי, שהם החבר'ה המוכשרים, המסורים והנאמנים ביותר בעולם. אני יודע שאני מותיר את האולפנים בידיהם יוצאות הדופן. שקלתי זאת במשך זמן מה כבר ואני מרגיש שכעת הוא הרגע הנכון בשבילי להתקדם להרפתקאות חדשות."

השנה האחרונה היתה אמנם די מאכזבת פיננסית עבור אולפני דיסני, עם הסרטים "המירוץ להר המכשפות", "סיפורים לפני השינה" ו"וידויים של שופוהוליק". מנכ"ל החברה, בוב יגר, הביע במאי האחרון את חוסר שביעות הרצון שלו, במהלך שיחה עם אנליסטים מוול סטריט. יחד עם זאת, תחת ידיו של קוק סוכמה עיסקת הפצה נחשקת לסרטי אולפני האנימציה "דרים-וורקס" של סטיבן שפילברג (ויש האומרים ששפילברג הסכים לעסקה רק בגלל הערצתו לקוק וכעת הוא 'הרוס' מחדשות עזיבתו של קוק); סוכמה עיסקת רכישה ענקית של מארוול ומותגי גיבורי העל הפופולרים שלה; הוקמה זרוע חדשה לסרטי אנימציה מפחידים בשיתוף גיירמו דל טורו (בשם "Double Dare You"); והבמאי הפופולרי ג'ון לאסטר ("צעצוע של סיפור") ערק מפיקסאר לדיסני.

קוק עודד מאד את השימוש באנימציה תלת מימדית, ואולפני דיסני היו הראשונים ששחררו סרט שכזה: "צ'יקן ליטל" ב-2005. שני הסרטים המסקרנים הבאים של דיסני צפוים לכפר על האכזבות של השנה החולפת, והם: "עליסה בארץ הפלאות" של טים ברטון, ו"רוחות חג המולד" של רוברט זמקיס.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?