yes מנסה את שירות ה-VOD שלה על עובדיה

חברת הלוין yes תחל בחודש נובמבר לנסות את שירות ה-VOD על גבי האינטרנט שלה, בקרב עובדי החברה, לקראת השקת השירות במהלך 2010. בניסוי בן מספר החודשים ישתתפו כ-250 עובדי החברה, והוא יבחן את התשתיות הטכנולוגיות, מערכות הניהול והבקרה וכן את יעילות התהליכים הכרוכים בהפעלת השירות ללקוח.

שירות ה-VOD של יס פועל בשיטת Over The Top) OTT), העושה שימוש ברשת האינטרנט הציבורית לטובת הזמנת תכנים לצפיה – בהם סרטים, סדרות ותוכניות טלויזיה. בכך יכול הלקוח לנצל את התשתית הקיימת בביתו לטובת השירות, באמצעות חיבור הממיר הקיים לרשת האינטרנט. הפעלת השירות, הזמנת התכנים והצפיה בהם תיעשה כולה מול מסך הטלויזיה, אך לה שתי הגבלות: השירות יפעל רק על גבי תשתיות אינטרנט קוויות (קרי, משתמשי הרשתות האלחוטיות לא יוכלו להשתמש ב-VOD של יס); ובשלב הראשון לפחות, שירות ה-VOD יופעל למנוי yesMaxHD בלבד.

רון אילון, מנכ"ל yes, ציין כי "אנו יוצאים לדרך עם השלב הראשון לקראת השקת שירות ה-VOD, אנו נבחן את עצמנו לאורך כל הדרך על מנת להבטיח כי כמו כל שירות ומוצר שהשקנו עד היום, נשיק אותו בצורה הטובה ביותר והנוחה ביותר ללקוח."

מתחרתה של יס, HOT, מפעילה את שירות ה-VOD שלה מזה למעלה מארבע שנים. ב-2008 דיווחה הוט על רווחים של למעלה מ-55 מיליון ש"ח בגין דמי מנוי בלבד לשירות ה-VOD, לא כולל תשלום על הזמנת סרטים ותוכניות. שווים של התכנים שהוזמנו עומד על כ-160 מיליון ש"ח נוספים באותה השנה, גידול של 30% לעומת 2007. כ-55% ממנוי הוט המחוברים לממיר הדיגיטלי באמצעותו ניתן להשתמש בשירותי ה-VOD, גם משתמשים בשירות הזה.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?