פרסום המכרז לערוץ 10 נקבע ליום שני

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עוה"ד אבי ליכט, הכריע כי יש לצאת למכרז להפעלת ערוץ 10 ללא דיחוי. בתגובה, הודיעו ברשות השניה לטלויזיה ולרדיו כי יפרסמו את המכרז ביום שני הקרוב (26.10). כזכור, ביום שני האחרון החליטה מועצת הרשות להוציא את ערוץ 10 למכרז, אך לא קבעה תאריך והעבירה את האחריות הסופית בדבר קיום המכרז לליכט.

"עמדתנו היא כי בעיתוי הנוכחי," כתב ליכט במכתבו ליועץ המשפטי של הרשות השניה, עוה"ד דורון אבני, "דהיינו כ-11 חודשים לאחר המועד האחרון לקבלת ההחלטה על-פי התקנות וכ-3 חודשים לפני תום תקופת הזיכיון, אין בקיומן של יוזמות חקיקה המצויות בשלבים הראשונים כדי לגבור על חובתה של המועצה להפעיל את סמכויותיה כמתחייב על-פי דין. אי-קבלת החלטה בנוגע לשאלת הארכת הזיכיון מהווה הפרה של הוראות תקנות הרשות השניה לטלויזיה ורדיו. המועד האחרון לקבלת ההחלטה על-פי התקנות היה ביום 1.12.08. הפרת הוראות אלה חותרת תחת תכליתן של התקנות – לאפשר תחילת שידורים של זיכיון חדש מיד עם סיום תקופת הזיכיון של ישראל 10 [מפעילת הערוץ. א"ש]."

[…] ולרדיו לפרסם מכרז במטרה למצוא מפעיל חדש לערוץ 10 כפי שחויבה בשבוע שעבר. יחד עם זאת, בעוד יומיים (ד') תתכנס הכנסת להצבעה טרומית […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?