מועצת הרשות השניה החליטה לפרסם מכרז חדש לערוץ 10

הרשות השניה לטלויזיה ולרדיומועצת הרשות השניה לטלויזיה ולרדיו החליטה לפרסם מכרז חדש להפעלת ערוץ 10, אך למעשה העבירה את ההחלטה הסופית בדבר למשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עוה"ד אבי ליכט. מועד המכרז טרם נקבע, אך אם ליכט יעביר חוות דעת כי יש להמתין עם היציאה למכרז משום ההליך החקיקתי שהחל להתגבש בכנסת – היציאה למכרז תידחה.

"על אף השיקולים הציבוריים האמורים להוביל להארכת הזיכיון של ערוץ 10," נכתב בהודעת הרשות השניה, "בשל המגבלות המקצועיות והמשפטיות, לא נותרה ברירה אלא לפנות למכרז. לאור תחילת הליך חקיקה, נושא עיתוי היציאה למכרז יועבר לקבלת חוות דעת של היועץ המשפטי לממשלה. נוכח חוות הדעת המשפטית והמקצועית של הנהלת הרשות השניה שהונחו בפני המועצה ולפיה לשון החוק אינה מאפשרת למועצה כל חופש פעולה ולמעשה אינה מותירה למועצה שיקול דעת מהותי ממשי, ככל שישראל 10 לא עמדה, ולו במקצת מהתחייבויותיה, הרי שאין המועצה רואה כל מנוס מיציאה למכרז, אף שכאמור נראה כי אינטרס הציבור לא יצא נשכר מכך ושקיימת סכנה ממשית לפגיעה בפלורליזם התקשורתי ובתחרות, בשיח הציבורי וחופש הביטוי."

יו"ר המועצה, נורית דאבוש, נטתה כן להאריך את זיכיונה של ישראל 10 להפעלת הערוץ במשך שנתיים נוספות, אך מנכ"ל הרשות, מנשה סמירה, החליט כבר לפני שבוע שלא להאריך את זיכיונה.

זה קיים בכל העולם

זו הזדמנות לשדר HD בחינם לכל המדינה, דרך אנטנה

[…] לטלויזיה ולרדיו כי יפרסמו את המכרז ביום שני הקרוב (26.10). כזכור, ביום שני האחרון החליטה מועצת הרשות להוציא את ערוץ 10 […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?