ביקורת: שנה מעוברת

איימי אדמס עם מתיו גוד. מתוך שנה מעוברת.

איימי אדמס עם מתיו גוד. מתוך שנה מעוברת.

בקומדיות רומנטיות, אם אינכם זוכרים מהשיעור הקודם שלנו, העלילה חשובה אך משנית. הן נשענות בעיקר על הכימיה בין השחקנים הראשיים, וכשהסוף ידוע מראש צריך שהדרך למימוש האהבה תהיה משעשעת עד מצחיקה, ומקורית ככל האפשר מבלי להיות מופרכת. ההתנהלות ב"שנה מעוברת" מלאכותית, תבניתית וצפויה (הנשיקה הכפויה בין בני הזוג המיועדים, למשל), אך מדובר בדרך משעשעת וחביבה, שעוברת בנעימים בזכות שני השחקנים בתפקידים הראשיים וכמה הופעות משנה חביבות.

אנה בריידי (איימי אדמס) מתכוונת לטוס לדבלין כדי להציע נישואין לחבר הקרדיולוג שלה (אדם סקוט) ב-29 בפברואר. בשל מזג האוויר, המטוס שלה נוחת בווילס והיא נאלצת לעבור דרך חתחתים כדי להגיע לדבלין בזמן. את הדרך היא עושה עם דקלן (מת'יו גוד).

נדמה שכל שחקנית צעירה בהוליווד צריכה קומדיה רומנטית בקורות החיים שלה. איימי אדמס שופעת חן מבלי להיות פרצוף מחייך שטחי ולא מעניין, ומצליחה גם לרגש. היא מנווטת בהצלחה את הקריירה שלה עד עתה. מת'יו גוּד הופיע בעיקר בתפקידי משנה בשנים האחרונות, כולל "נקודת מפגש" של וודי אלן, "השומרים" ולאחרונה כבן הזוג המנוח של קולין פירת' ב-A Single Man. אדמס וגוד מוצלחים ביחד מבלי להפוך לקלישאות מהלכות. ג'ון לית'גו כאביה של אנה מופיע בקטע אחד בלבד שנועד לבסס את העלילה באופן לא מתוחכם במיוחד.

מתיו גוד עם איימי אדמס. מתוך שנה מעוברת.

מתיו גוד עם איימי אדמס. מתוך שנה מעוברת.

לזכותה של אדמס יש לומר שלא מדובר בדמות קרה, שתלטנית ונודניקית שעוברת מהפך באישיות במהלך הסרט, ולזכות התסריט שאין בו הגזמות יתרות או קטעים מופרכים לחלוטין והוא נטול קטעים גסים או מביכים. עם זאת, קצת מוזר שכאשר ברד יורד ומפריע לאנה ולדקלן בהליכת בוקר שלהם, והם רצים לתפוס מחסה בתוך כנסיה (הישר לעיצומו של טקס נישואין) – בתוך רגע הכל בהיר לחלוטין, שום דבר לא רטוב, ועוד אחר כך הם נשארים למסיבה שנמשכת עד הלילה.

על התסריט של "שנה מעוברת" אחראים דברה קפלן והארי אלפונט שכתבו יחד את "ארוס עליה" (קומדיה רומנטית לא טובה עם פטריק דמפסי, שחלקה האחרון מתרחש בסקוטלנד). בסרט הזה יש יותר מדי רגעים שמזכירים סרטים אחרים, למשל "להתאהב בסערה" עם סנדרה בולוק ובן אפלק, וארבעה דברים שכבר נמאס לראות: הצהרות אהבה פומביות (מלוות במחיאות כפיים של הזרים מסביב), כשמישהו מדבר אל מישהו ולא שם לב שבן זוגו לשיחה נרדם, גבר ואישה שנאלצים להתחזות לזוג נשוי, ועליהם גם לריב על חלוקת מיטה זוגית אחת.

דירוג: ★★★☆☆

שנה מעוברת
ארה"ב, 2010
100 דקות.
הפצה: פורום פילם, החל מה-14.01.2010 בבתי הקולנוע.
בימוי:
אנאנד טאקר
תסריט:
דבורה קפלן
הארי אלפונט
שחקנים:
איימי אדמס
מתיו גוד
אדם סקוט

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?