ביקורת טלויזיה: רמזור (ערוץ 2)

אדיר מילר חזר. ליאור כלפון חזר. ניר לוי (שוב) מגלם את המאהב (למה???). תנו ל"רמזור" צ'אנס, זה ישתלם.

אדיר מילר נכנס לעולם היצירה בפעם הראשונה. התחלות הן תמיד קשות, אבל אצל מילר הבכורה היתה לא רעה בכלל. יחד עם רן שריג, פיתח מילר בדיחה פילוסופית על גברים לתוך סדרה קומית מדליקה, דינמית וצעירה שבהחלט שווה לפנות לה זמן מדי שבוע.

הרעיון שעומד בבסיסו של השם המוזר לסדרה הוא שלושת מצבי החיים של גבר: רווק (אור ירוק ברמזור), תפוס (אור צהוב) ונשוי (אור אדום). לכל מצב הודבקה דמות בסדרה, בגילומם של מילר, ליאור כלפון וניר לוי. את החלק המקורי בסדרה דווקא ממלאות משרות העבודה של מילר וכלפון – מילר הוא במאי אירועים לועדי עובדים, וכלפון הוא בעל חנות טריקים. משום מה מתעקשים בטלויזיה ללהק את לוי לתפקיד ה'שחקן' שמשיג את כל הבחורות.

באור האדום עומד, איצקו (כלפון). נשוי ללילך (יעל שרוני) ואב לדניאל בת ה-7, איצקו מנהל את חנות הטריקים של אביו; שזו בדיוק הסיבה שאישתו האסרטיבית, 'לובשת את המכנסיים' בבית ומתוסכלת ממצבו. באור הצהוב עומד, אמיר (מילר), נאלץ להתמודד עם המגורים המשותפים עם חברתו, טלי (ליאת הר לב). עם העבודה המוזרה שלו, שלא נראה שהוא מוכשר בה בצורה יוצאת דופן, צריך מתישהו לברר איך הוא קנה את טלויזית ה-LCD הענקית שיש לו בסלון. מנגד, באור הירוק, עומד חפר (לוי), הרווק ההולל שלא התבגר ורק מחפש הרפתקאות חדשות.

שיבתו של מילר למסך הקטן עומדת אחרי תקופת צינון של שנתיים, שנראה שקידמה אותו היטב. בשנתיים הללו, מילר התכונן היטב לתפקידו בסרט המצליח של אבי נשר, "הסודות", שם גילם יהודי חרדי המתאהב באחת מתלמידות הישיבה הרבנית. אומרים עליו שהוא הסתובב בחליפה החרדית והזקן רבות עד שהצליח ללכוד את כל החויה, כדי לגלם את הדמות שלו טוב יותר, ושמועות התרוצצו על חזרתו בתשובה. רצינות ומסירות כזו ראויה לשבחים, ולא פלא שדרכו החדש היא בכתיבה עצמאית. אבל דווקא השנינות הלא- בוגרת שהיתה לו ב"ערב אדיר" חוזרת לסיבוב שני וקצת מעיבה על פרקי הפתיחה של הסדרה. בפרק הראשון, הפאנץ' הצפוי החווה שחבר הילדות של אשת איצקו הוא בעצם הומו, ואיצקו התמים שרק מנסה לגרש את התחרות בלא יודעין, בעצם מפתה את היריב שלו לנשיקה גאה בסוף הפרק. לא מקורי, ולא באמת מצחיק.

גם ליאור כלפון חוזר למסך הקטן אחרי לא-מעט שנות גלות. אחרי חו"ל ואחרי הצגה משוכפלת משם לפה, כלפון נותן מעצמו הרבה בתפקיד איצקו, ונהדר לראותו שוב על המרקע. ראוי לקוות שהתפקיד שלו בהמשך הסדרה לא ידרוש ממנו פרצופים והגיגים מהסוג ששח ב"קומדי סטור" לפני עשור.

ואם כבר הגיגים, "רמזור" מנסים לשגור בשפה ביטוים חדשים למען הצופה הישראלי. במרוצת השנים, לא-מעט תוכניות וסדרות טלויזיה הצליחו להשריש בפי הרבים חידודי לשון משעשעים, כשהבולטים בינהם בשנים האחרונות היו כמובן איל קיציס וטל פרידמן. אבל לא נראה שלרמזור יש את זה, והביטוים החדשים שלה לא יתפסו, בינהם "חבר כלבה" ו"מחתלת אותי בציבור", למרות אחוזי הרייטינג היפים שצפוים לה.

שווה לתת הזדמנות ל"רמזור" ולאדיר מילר. מפרק פיילוט חביב, אפשר (נקוה) רק לעלות.

דירוג: ★★★☆☆

רמזור
ישראל, 2008
43 דקות
ערוץ 2, ימי שני ב-22:15, החל מה-24.3.08
בימוי:
רני סער
תסריט:
אדיר מילר
רן שריג
שחקנים:
אדיר מילר
ליאור כלפון
ניר "נירו" לוי
יעל שרוני
ליאת הר לב

אלמוג

לא משנה מה יגידו אנשים , אדיר מילר פשוט ענק.
קורע אותי מצחוק כל פעם מחדש , והאמת אני חושש שהסדרה תגמר ומקווה לעוד עונה.
פשוט סדרה מוצלחת הרמות מטורפות, ורואים שיש השקעה על כל פרק ופרק.
ישר כוח
המישכו כך!

ברצוני לציין לשבח את יוצר הסידרה אדיר מילר, על הכתיבה הקולחת והישראלית כל כך, כמו כן משחקו של אדיר מילר נ ה ד ר , ג ד ו ל וצוות השחקנים שאיתו טובים אחד , אחד, מקווה לעוד סדרות מסוג זה, אדיר לך לכיוון הזה אתה מעולה.
כל משפחתי מקטן עד גדול צופים באדיקות בסידרה ומחכים לה משבוע לשבוע.
תודה שאתה עושה לנו טוב ושמח!!!!!!!!!!!!!

פשוווווווווווווווט סדרה להיייט [ =
כל כך טוב , יותר מסטאנד אפ אפילו , יותר מ " צחוק מעבודה " .
כל הזמן מחקה לפרק חדש , זה כל כך מצחיק DX
בהחלט שווה לפנות לה זמן מדי שבוע כמו שאמרתם 🙂
ניר לוי עם גיסיינו פשוט החליף את אחינו , אחי , כל כך טוב .
ירדנהה D=

משה כהן

ישראלי כל כך , אי אפשר לתאר .
גאוני !

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?