ביקורת: מפריז באהבה

ג'ון טרבולטה, מתוך מפריז באהבה.

ג'ון טרבולטה, מתוך מפריז באהבה.

הבמאי הצרפתי לוק בסון מצא לעצמו נישה מיוחדת כמפיק סרטי פעולה זולים (יחסית) המצולמים באירופה. מלבד הסרטים המצוירים על "ארתור", שני הסרטים הלא-מצוירים האחרונים של בסון היו "אנג'ל A" מ-2005 ו"ז'אן דה-ארק" מ-1999. התסריט, על פי רעיון של בסון, חסר מעוף, העלילה לא רק מופרכת אלא גם מגוחכת, והדיאלוגים איומים ("בואי נדלג על הארוחה ונעבור ישר לקינוח" כהקדמה לנשיקה, למשל).

מלאכת הבימוי הופקדה בידי פייר מורל, שביים את מותחן הפעולה "חטופה" עם ליאם ניסן, שבאופן מופלא הצליח מאוד-מאוד בארה"ב. הסרט הרבה פחות טוב מ"המשלח" שגם אותו בסון הפיק (עם ג'ייסון סטאת'ם בתפקיד הראשי) והצליח מספיק כדי להביא לעולם שני סרטי המשך. סרטים אלה תלויים בקרבות ובקטעי הפעולה. וב"בפריז באהבה" הם לא מרשימים במיוחד.

ג'ונת'ן ריס-מיירס האנגלי ("נקודת מפגש", הסדרה "שושלת טיודור") מגלם את ג'יימס ריס האמריקאי שעובד בשגרירות ארה"ב בפריז וזוכה לקידום מסוים כסוכן חשאי. הוא אוסף את צ'רלי וקס (ג'ון טרבולטה) ומצטרף אליו במסע חיסולים ברחבי העיר של סוחרי סמים, שאחראים למותה של בת של פוליטקאי.

ג'ונתן רייס-מיירס. מתוך מפריז באהבה.

ג'ונתן רייס-מיירס. מתוך מפריז באהבה.

בסיפור יש גם יפהפיה מקומית שג'יימס מאוהב בה (היא הקינוח המוזכר לעיל).

הסרט נע בחוסר היגיון, כשבחלק גדול ממנו ג'יימס מתעקש להסתובב לכל מקום עם כד מלא סמים. ישנם כמה שורות מצחיקות של טרבולטה, שללא ספק נהנה מתפקיד המשוגע הבלתי פגיע (סייע בוודאי תלוש המשכורת שמשכו אותו לסרט שהיה צריך שם של שחקן מפורסם), אך הן לא מצדיקות את מחיר הכרטיס.

בסוף מכינים את הקרקע לסרט המשך שסביר להניח שלא יצא לפועל.

דירוג: ★★☆☆☆

מפריז באהבה
צרפת, 2009
הפצה: פורום פילם, החל מה-04.02.2010 בבתי הקולנוע.
בימוי:
פייר מורל
תסריט:
עדי חסק
לוק בסון
שחקנים:
ג'ון טרבולטה
ג'ונת'ן ריס-מיירס

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?