מקבץ המלצות סינמטקים 11.02-17.02.10

אדוארד נורטון עם בראד פיט. מתוך מועדון קרב.

אדוארד נורטון עם בראד פיט. מתוך מועדון קרב.

אירועים מיוחדים

השקת המרכז הישראלי לקולנוע
15.2 סינמטק תל אביב, 13:00-21:00

סינמטק תל אביב ועמותת מעלות חנוך הקימו יחד מרכז ישראלי לקולנוע המיועד להפוך סרטים ישראלים בכל הז'אנרים לנגישים וזמינים עבור הקהל הרחב. מטרות המרכז להעמיד את הסרט הישראלי ויוצריו במרכז המחקר והשיח המתלווה אליו. כוונת המרכז היא לפתח מחקרים ולחשוף את היצירות לקהל. על היוזמה אחראים יוצרי הקולנוע: דוקי דרור ("מעבר לנהר"), יעל שביט ("נוזל החיים") ויורם שפר, בשיתוף אלון גרבוז, מנהל סינמטק תל אביב, ופיני שץ, מנהל התכניות בסינמטק.

סרטים מומלצים

"מרדף חצות" (1988)

אפשר להגדיר זאת כקומדיה הראשונה של רוברט דה-נירו, וזה כנראה סרט הקומדיה הטוב ביותר שלו. לצדו צ'רלס גרודין, שחקן וקומיקאי ותיק לא מפורסם כל כך והיום מוכר יותר כאבא בשני הסרטים הראשונים בסדרת סרטי "קוראים לי בטהובן".

הקרנות:
11.2 סינמטק חולון, 20:30

—–

"מועדון קרב" (1999)

שיתוף הפעולה השני מתוך שלושה בין הבמאי דיויד פינצ'ר וברד פיט. איך הופך סרט לסרט פולחן? הוא לא מצליח בקולנוע. הסרט הרוויח רק 37 מיליון דולר בארה"ב, ובכל זאת הפכו ספריו של צ'אק פלניוק למצרך חם. זכויות ההסרטה של ספריו נקנו במיליוני דולר, אך מאז יצא רק עוד סרט אחד: "עמוק בגרון" (על פי Choke) עם סם רוקוול ואנג'ליקה יוסטון, שהופץ באופן מוגבל בארה"ב ולא הוקרן בארץ באופן מסחרי.

הקרנות:
13.2 סינמטק ירושלים, 16:30

—–

"אנתוני זימר" (2005)

מותחן צרפתי מוצלח אך לא מדהים שמנצל עד תום את נופי הריביירה הצרפתית וסופי מרסו המשגעות. לשם שינוי, הגרסה האמריקאית הצפויה יכולה להיות טובה יותר מהמקור. את "התייר" עם ג'וני דפ ואנג'לינה ג'ולי, שצפוי לצאת ב-2011, מביים פלוריאן הנקל פון דונרסמארק, במאי "חיים של אחרים".

הקרנות:
17.2 סינמטק חולון, 20:30

—–

"תשע" (2009)

סרט אנימציה ששווה לראות בקולנוע כי הוא מקסים חזותית. מבוסס על הסרט הקצר "9" שהיה מועמד לאוסקר ב-2005 והוחלט להרחיבו לסרט באורך מלא. הוא לא הוקרן בגרסה מדובבת בארץ, ובצדק: הוא מיועד למבוגרים ולילדים שיודעים לקרוא תרגום, ולא רק לחובבי מדע בדיוני.

הקרנות:
17.2 סינמטק ירושלים, 19:00

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?