מקבץ המלצות סינמטקים 18.02-24.02.10

מתוך הפרפר ופעמון הצלילה.

מתוך הפרפר ופעמון הצלילה.

אירועים מיוחדים

"ללא בית", הקרנת בכורה
21.2 סינמטק תל אביב, 21:00

במסגרת רטרוספקטיבה לסרטיו של היוצר אשר טללים, יוקרן בבכורה עולמית סרטו החדש "ללא בית" – שלישי בטרילוגית 'הבית' שלו, שנפתחה עם "אל תגעו לי בשואה" ב-1994 ונמשכה עם "גלות" ב-2003.

סרטים מומלצים

"קרוב יותר" (2004)

סרט מיוחד ושונה, עם הופעה מהממת של קלייב אוון.

הקרנות:
20.2 סינמטק ירושלים, 19:30

—–

"מועדון הכותנה" (1984)

סרט נהדר של פרנסיס פורד קופולה ששוכחים לו בין שלושת סרטי הסנדק והסרטים שלו משנות השמונים שנכשלו (גם "מועדון הכותנה" לא הצליח). מתרחש במועדון ג'ז שפעל בהארלם. ריצ'רד גיר ודיאן ליין הצעירים חזרו מאז לשתף פעולה ב"בוגדת" (2002) וב"לילות ברודנטה" (2008), ובין השחקנים גם אחיינו של קופולה, ניקולס קייג'.

הקרנות:
20.2 סינמטק ירושלים, 21:30

—–

"הפרפר ופעמון הצלילה" (2007)

לא קל להמליץ על הסרט הצרפתי הזה כי הצפייה בו אינה קלה. הסרט מבוסס על סיפורו האמיתי והעצוב של ז'אן דומיניק באבי, עורך מגזין האופנה "אל" הצרפתי, אשר לקה בסוג של שיתוק נדיר: הוא "כלוא" בתוך גופו, הוא לא מסוגל לדבר או להזיז דבר מלבד עינו השמאלית. אנחנו שומעים את המחשבות שלו כשהוא מתעורר בבית חולים, מרותק למיטה, בלי יכולת לתקשר עם הרופאים, האחיות, אשתו לשעבר, החברים והילדים שבאים לבקר. בהמשך הוא ילמד לתקשר דרך עפעפו השמאלי ובעזרתו גם הכתיב את האוטוביוגרפיה שלו (שיצאה גם בעברית). הסרט היה מועמד לארבעה פרסי אוסקר, כולל לבימוי (ג'וליאן שנבל). מת'יו אמלריק זכה בפרס הסזאר (פרסי הקולנוע הצרפתי) לשחקן הטוב ביותר. הוא מוכר מהסרטים "מינכן", "קזינו רויאל" ו"הסוד". מקס פון סידוב מופיע בתפקיד קטן כאביו. לא מזמן שודר בארץ פרק של "האוס" שהושפע רבות מהסרט.

הקרנות:
24.2 סינמטק ירושלים, 22:00

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?