ביקורת: נער משום מקום

מתוך נער משום מקום.

מתוך נער משום מקום.

אנשים רוצים לדעת ולגלות ולנסות להבין מה הופך אדם לישות יצירתית, לאדם מפורסם בכל העולם, לאישיות בעלת חשיבות. כמו לא מעט סיפורי ילדות עצובה, "נער משום מקום" מעניין בשל האישיות המפורסמת שצמחה מתוך הנסיבות הללו, ובמקרה הנוכחי: ג'ון לנון, אחד מכותבי השירים הטובים ביותר במוסיקה המודרנית, וזמר בלהקה הכי טובה אי פעם. לאחרונה הבריטים אינם מספקים לנו הרבה סרטים מעניינים כבעבר, ו"נער משום מקום", סרט לא-נטול פגמים, מזכיר במשהו את התקופה הטובה של הסרטים הבריטיים.

כיאה לסרט בריטי, בזכות המשחק של כל צוות השחקנים הדמויות לא הופכות לקריקטורות. הסרט נשען בעיקר על שלושה שחקנים: אהרון ג'ונסון הכובש בתפקיד הראשי, אן-מארי דאף כאימו וכריסטין סקוט תומס כדודה שמצליחה להיות אמינה למרות כל הניגודים באישיותה.

הנער ג'ון לנון גדל אצל דודו ודודתו. הוא אינו בקשר עם אמו, בתחילת הסרט הוא אפילו לא יודע היכן היא מתגוררת. הוא מתעניין במוסיקה ובמהלך הסרט הוא (לא בסדר כרונולוגי): לומד לנגן בגיטרה, מקים להקה, פוגש את אמו ואת פול מקרטני.

מתוך נער משום מקום.

מתוך נער משום מקום.

סרטה הראשון של הבמאית סאם טיילור ווד קצת מונוטוני בכך שהוא כמו מנגן על מיתר אחד: הדודה מול האימא, וג'ון לנון נע ונד ביניהן כמעט כמו בן להורים גרושים. הוא מבוסס על ספר שכתבה אחותו למחצה של לנון (ג'וליה בייארד) ואולי היה כדאי להוסיף מקור נוסף לתסריט כדי לעבות אותו. בפסקול משובצים שירים נהדרים של התקופה. ודרך אגב (פרט רכילותי גרידא לקראת סיום), הבמאית סאם טיילור ווד בת הארבעים ושלוש בהריון מאהרון ג'ונסון בן התשע עשרה המגלם את ג'ון לנון.

האם נחשפים מקורות הגאונות המוסיקלית של ג'ון לנון? לא ממש. זה היה יכול להיות סיפור של כל אחד, אך לולא הוא היה גדל להיות ג'ון לנון, לא היינו מוצאים עניין בסרט. "נער משום מקום" לא כל כך הצליח באנגליה; הוא עוד לא יצא בארה"ב, אך הפצתו שם תהיה מוגבלת וגם שם לא צפויות לו הכנסות גדולות, וחבל. הייתי רוצה לראות סרט המשך שיעקוב אחרי ג'ון לנון של סוף הסרט.

דירוג: ★★★½☆

נער משום מקום
קנדה, אנגליה, 2009
הפצה: לב סרטים ובתי קולנוע, החל מה-18.03.2010 בבתי הקולנוע.
בימוי:
סאם טיילור ווד
תסריט:
מאט גרינהול
שחקנים:
אהרון ג'ונסון
כריסטין סקוט תומס
תומס סנגסטר

יובל מזרחי

עוד לא ראיתי את הסרט אך הבחנתי בטעות.
גון לנון היה בקשר עם אמו אך היא מתה.
אמו מתה מתאונת דרכים והוא שהה אצל דודו ודודתו מפני שהיו לו הרבה אחים ומשפחתו הייתה ענייה לעומת דודיו שכסף לא היה חסר להם.
אני הסתכלתי על הדמות של גון לנון והיא אכן דומה לו.
בהתחשב בכך שעושים סרט על אדם שלא כל כך יודעים מי הוא זאת בעיה אך זה לא אומר שהסרט לא טוב.. מקווה שאהנה מהסרט ושגם אתם תהנו 🙂

אורית מיכאלי

יובל צודקת.. משפחתו הייתה ענייה ולא היה להם כסף לפרנס את ילדיהם.. ראיתי את הסרט… הוא סבבה

דיאנה גונס

גם אני חושבת שהן צודקת.
אבל למה אתם לא עושים סרט אל ג'ורג הריסון גם לו מגיע!!!!!
אקיצר אני חושבת שצריך לעשות סרט גם אל ג'ורג.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?