ביקורת #2: התנגשות הטיטאנים

סאם וורת'ינגטון. מתוך התנגשות הטיטאנים.

סאם וורת'ינגטון. מתוך התנגשות הטיטאנים.

סיפורי המיתולוגיה היוונית נהדרים, מרתקים, ותמיד ייקראו. על המסך הם עלולים להתפרש כילדותיים ו"התנגשות הטיטאנים" (2010) מיועד לקהל צעיר, מאוד. זוהי גרסה נקייה, נטולת עירום, מיניות, קללות ודם לבני 13-8 שעשויים להתלהב מהיצורים הדמיוניים וממפלצות הענק.

בהקדמה ארוכה מאד מציגים את פרסאוס (סאם וורת'ינגטון) החל מינקותו ועד שהוא יוצא מסיבה מופרכת לשרשרת מסעות שבמהלכן יתקל בעקרבי ענק, מכשפות עיוורות ומדוזה המאיימת. לא זוכים באמת להכיר את החבורה שיוצאת אתו למסעותיו, ביניהם מאדס מיקלסן ("קזינו רויאל"). וורת'ינגטון, שהשתתף בשנה שעברה ב"שליחות קטלנית 4" וב"אווטאר", ממשיך לשחק בעיקר עם יצורים דמיוניים. כמו ב"התנגשות הטיטאנים" מ-1981 שבהם גילמו שחקנים בריטיים את האלים, ביניהם לורנס אוליביה ומאגי סמית', הפעם משתתפים ליאם ניסן כזאוס, רייף פיינס כהאדס ולשני רגעים גם דני יוסטון כפוסידון. אם אתם צריכים הסבר למיהו מלך האלים ומיהו מלך השאול, מהי מדוזה ולמה מניחים מטבעות על עיני המתים, הכול מוסבר בסרט. כמו כן מופיעה בסרט פולי ווקר כמלכה קסיופיאה, ואחרי הופעתה בסדרה "רומא" מוכיחה טייפקאסטינג מהו.

רייף פיינס. מתוך התנגשות הטיטאנים.

רייף פיינס. מתוך התנגשות הטיטאנים.

זהו אחד הסרטים היקרים ביותר (125 מיליון דולר) שנראים זולים. השריון הנוצץ של ליאם ניסן, כמו גם מועצת האלים שהוא עומד בראשה, מגוחכים. הסרט הומר לתלת-מימד בדיעבד ואין שום סיבה להוציא כסף נוסף כדי לצפות בו באמצעות המשקפיים המיוחדים. ההמרה לא מוסיפה דבר לסרט, אך בלעדיו ספק אם היה מצליח להרוויח באותה מידה. ברור לגמרי שהסרט לא צולם בתלת-מימד כשרואים קטעים שהיו יכולים להיות מרשימים בהרבה, כמו במקרה של פסל הענק הנופל מהצוק לים. כמו כן, במקרה הזה המשקפיים גרמו לסרט להיות כהה מדי, לפחות בהקרנה שבה אני נכחתי.

הבמאי לואיס לטרייר ("הענק הירוק" עם אריק באנה) עשה עבודה טובה עם שני סרטי "המשלח" הראשונים, שבהם העלילה היתה קלושה אך קטעי הפעולה והקרבות היו מרשימים ומקוריים. יחד עם זאת, זה מה שהופך את קטעי הפעולה והקרבות ב"התנגשות הטיטאנים" למאכזבים. בשני קטעים קשה במיוחד להבין מה קורה, מי נמצא איפה ומי מחטיף למי. כמו "המומיה" (1999) הגרוע, "התנגשות הטיטאנים" (2010) מיועד לצעירים שלא ידעו את "האימפריה מכה שנית" (1980) ו"שליחות קטלנית 2" (1991) שבהם הצליחו לשלב אפקטים בסיפור והיו דמויות לא-שטוחות, היו מתח ורגעים בלתי נשכחים. לא במקרה הסרט יוצא לפני הסרטים הגדולים של הקיץ (סרטי "הקיץ" מתחילים במאי בארה"ב) שביניהם הוא היה נבלע, נעלם ונשכח עוד יותר מהר.

דירוג: ★★☆☆☆

ביקורת של לירן מזרחי על "התנגשות הטיטאנים"

התנגשות הטיטאנים
ארה"ב, 2010
בימוי:
לואיס לטרייר
תסריט:
פיל היי
מאט מנפרדי
שחקנים:
סאם וורת'ינגטון
רייף פיינס
ליאם ניסן
גמה ארטרטון
ג'ייסון פלמינג
מדס מיקלסן

[…] ביקורת של יונתן דורון על "התנגשות הטיטאנים" […]

ברונו

סרט מעאפן, מעאפן, מעאפן!!!
אני שוקל לתבוע את הקולנוע להחזיר לי את הכסף.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?