ביקורת DVD: מפריז באהבה

ג'ון טרבולטה עם ג'ונתן רייס מאיירס. מתוך מפריז באהבה.

ג'ון טרבולטה עם ג'ונתן רייס מאיירס. מתוך מפריז באהבה.

יש סרטים שאתה צופה בהם ותוהה מה עבר בראשם של אותם אנשים שעמלו וטרחו עליהם… יש גם סרטים שאתה מאמין שמאחוריהם היה רעיון לא רע, עלילה אפשרית, פוטנציאל כלשהוא – ותוך כדי צפייה בהם, אתה משנה את דעתך ומבין שאין שום דבר טוב מאחוריהם. בלי להגזים, ועם קצת מרירות מיותרת – אנחנו מודים, לצערנו, ש"מפריז באהבה" הוא אחד מאותם סרטים המתוארים לעיל. כלומר, גם הרעיון לא משהו, גם הביצוע די גרוע, גם השחקנים מעוררים גיחוך ופשוט כל הניסיון הזה לייצר סרט אקשן מותח עם בגידות, מזימות, יריות, אהבות וקללות – לא הלך להם.

על הסרט, בין היתר, מבחינת ההפקה לפחות, אחראי לוק בסון. אותו לוק בסון שהערצנו אותו לאחר צפייה בסרטו "הרפתקאותיה המופלאות של אדל". איך נאמר זאת? אכזבה. אי אפשר לתאר בצורה כל כך חד משמעית את ההבדל בין סרט מעולה לסרט גרוע – כמו בהשוואה המקרית הזו בין שני הסרטים הללו. וכך, לוק בסון מקבל אצלנו פעם אחת 10 ופעם שנייה 0 ולכן הממוצע שלו איפשהו שם באמצע. אז נכון שהוא רק המפיק – והוא לא האידיוט שכתב את התסריט (עדי חסק) או הדביל שביים את הסרט (פייר מורל), ובכל זאת, אכזבתנו גדולה.

הסרט מספר את סיפורו של בחור חמוד ונאיבי בשם ג'יימס ריס (אותו מגלם ג'ונתן רייס מאיירס, לא מוכר במיוחד) שעובד בשגרירות האמריקאית בפריז, וחולם להפוך לסוכן FBI מסוכן ומסוקס. ריס חובר, בצורה מוזרה כלשהיא (הכל נראה חובבני, באמת) לצ'רלי ווקס (אותו מגלם ג'ון טרבולטה בקרחת מזעזעת, זקן צרפתי לא מחמיא ו-25 ק"ג מיותרים) שהופך להיות שותפו (למה? לא ברור! שוב, הכל נראה חובבני ומומצא מהתחת) בניסיון לעצור חולית טרור הפועלת בעיר.

מתוך מפריז באהבה.

מתוך מפריז באהבה.

כמובן שריס אפילו לא העז לחלום על כמות האקשן שהוא הולך לחוות, בחסות אקדחים, רובים, פצצות ועוד, סביב עסקאות סמים, עבריינים קשים, וטרוריסטים כבדים. בדרך הוא יגלה דבר או שניים על ניצול ועל אהבה, וילמד לאהוב את עצמו עם קצת רסיסים של דם על הפנים. כן כן, זו העלילה, לא משהו מסובך, בהחלט צפוי, אולם לפחות לא מתיימר להיות מיוחד כמו העלילה המטופשת ביותר שנכתבה אי פעם לסרט אקשן – העלילה של הסרט "מבוקש" (כן, עוד לא נרגענו מאז…).

גרסת ה-DVD של "מפריז באהבה" לא מייחדת ולא משפרת, ולו במאומה, את החוויה הכללית. לא ברור למה כדאי לקנות/לשכור את הדי.וי.די, בעידן ההורדות הנוכחי – שכן אין שום תוספת מיוחדת או צ'ופרים סטנדרטיים שמעניקים לנו לרוב בהוצאות די.וי.די אחרות. למעשה, מלבד תרגום לעברית אין שם כלום, מה שמראה שאי שם בנבכי משרדי ה-DVD העולמיים (כן כן, יש דבר כזה… כנראה, לא סגורים על זה) טרם הפנימו מה שמזמן כבר הפנימו בתעשיית המוזיקה – על-מנת לגרום לאדם לשלם כסף ולקנות משהו שביכולתו לקבל בחינם – יש להציע ערך מוסף.

ברור לנו שחובבי טרבולטה, באשר הם – או אוהבי אקשן קליל – ישאלו את עצמם מה עבר עלינו וכמה קשה אנחנו לוקחים את עבודתנו, אבל סלחו לנו שיש לנו סטנדרטים די בסיסיים, ושהסרט המיותר הזה אפילו לא גירד אותם. למעשה, גיחכנו רוב הסרט – על כל הבא ליד: אם זה על העלילה המטופשת, אם על המשחק האובר-מוגזם והלא ממש מוצלח של טרבולטה, ואם על העובדה שהכל כל כך צפוי, וכל כך בנאלי. ראו הוזהרתם!

דירוג: ★☆☆☆☆

מפריז באהבה
צרפת, 2009
הפצה: פורום פילם, החל מה-21.06.2010 על דיוידי.
הקדימון:

בימוי:
פייר מורל
תסריט:
עדי חסק
לוק בסון
שחקנים:
ג'ון טרבולטה
ג'ונת'ן ריס-מיירס

שיוכים: ביקורות DVD
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?