ועדת הכלכלה מתקצבת עוד סבסוד ל"עידן+" ורוצה גם עוד ערוצים

ועדת הכלכלה של הכנסת החליטה אתמול (ב') לתקצב לפחות 50% מעלותו בת 450 הש"ח לקניית מערכת "עידן+" (DTT) בעבור מעוטי יכולת. כמו כן, החליטה הועדה לפשט משמעותית את הקריטריונים לקבלת תמיכה כזו החל באוקטובר הקרוב, ככל הנראה.

"עידן+" מאפשרת לצופים לרכוש בעלות חד פעמית מערכת הכוללת ממיר ואנטנה שישמשו אותם מבלי להיות מחוברים לכבלים או ללוין. רוכשי המערכת יהנו מחמישה ערוצי בסיס – 1, 2, 10, 33 וערוץ הכנסת. כוונתה המקורית של המדינה היתה לתקצב סבסוד על פי שווי של 380 ש"ח, אך כאמור היא תתקצב לפי עלות של 450 ש"ח.

עוד מבקש יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ אופיר אקוניס, להכניס לחוק ההסדרים סעיף הקובע כי חבילת ערוצי הטלויזיה המוצעים ב"עידןן+" תורחב לשמונה ערוצים בכך שיוסיפו לה את ערוץ המוסיקה 24, הערוץ ברוסית 9, חינוכית 23; ולתשעה ערוצים אם גם יקום הערוץ היעודי בערבית. גם באוצר תומכים בהרחבת חבילת הערוצים, ושוקלים גם להכניס לחבילה עוד שני ערוצים נוספים שעשוים לקום: ערוץ המורשת וערוץ החדשות. כל זאת בעקבות הסרת הסעיף מחוק ההסדרים שקבע כי חברות הכבלים והלוין תידרשנה להציע למנוים חבילה צרה של ערוצים במחיר מופחת, בעקבות התנגדותם של חברים בועדת הכלכלה, כולל יושב הראש שלה, כך על פי שר האוצר יובל שטייניץ.

DTT בערוצים נוספים
שתיהיה לאזרחים האלטרנטיבה הזאת

[…] שמיועד לכ-200 אלף משפחות נזקקות ומעוטות יכולת, כפי שדיווחנו בשבוע שעבר. יחד עם זאת, בסופו של דבר התמחור נעשה על פי שווי של 380 […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?